عصر خودرو

سنگینیان:

اعضای اتاق بازرگانی خود را نماینده بازار سرمایه نمی دانند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین گفت: علیرغم اینکه بازار بدهی بهترین محل برای جذب سرمایه های خارجی است ، اما عدم هماهنگی میان دولت و بازار سرمایه به مهمترین مانع برای عدم توسعه بازار بدهی تبدیل شده است.

اعضای اتاق بازرگانی خود را نماینده بازار سرمایه نمی دانند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    علی سنگینیان امروز درجمع خبرنگاران با تاکید براینکه، بازار بدهی از ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه های خارجی و تامین مالی برای پروژه ها برخوردار است، افزود: متاسفانه به دلیل نبود هماهنگی میان دولت و بازار سرمایه ، هیچ گاه این بازار شکل درستی به خود ندیده وتوسعه نیافته است درحالیکه در تمام دنیا ، بازار بدهی چند برابر بورس و دیگر بازارها وسعت دارد.

    وی با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه امین ، درمدت 6 سال فعالیت خود توانسته جایگاه خوبی را در بازار سرمایه پیدا کند ،عملکرد این شرکت را ،  در شش ماهه نخست امسال لاک پشتی ارزیابی کرد و افزود:  در 6 ماهه اول سال 94،  شرایط حاکم بر بازار و رکود اقتصادی موجب شد ، این شرکت گامهای خود را محتاطانه در بازار بردارد  تا بتواند ریسک خود را به کمترین میزان کاهش دهد،  اما پیش بینی می شود در 6 ماهه دوم سال جاری فعالیت این شرکت در بازار مضاعف شود.

    او با بیان اینکه یکی ازمهمترین اهداف تامین سرمایه امین ، ورود به موضوع، ادغام و تملیک است، افزود: اگرچه در این باره محدودیت های قانونی بسیاری درکشور داریم  ، اما پیش بینی می شود سطح فعالیت تامین سرمایه امین،  در این باره با ابراز تمایلی که  شرکت های خارجی از خود  برای ورود به خرید شرکت ها نشان می دهد،  بسیار افزایش یابد.

    سنگینیان،  با انتقاد از اینکه ایران در بحث ورود سرمایه گذاران خارجی با پراکندگی فعالیت مواجه است، تصریح می کند: بسیار دیده می شود که گروه های خارجی مختلف  از سوی مراجع مختلف برای بازدید از ایران و بورس وارد ایران می شوند که متاسفانه باید بگویم این فعالیت های پراکنده نمی تواند راه خوبی برای جذب سرمایه های خارجی باشد.

    به گفته او ، هم اکنون سرمایه گذاران خارجی خواستار سرمایه گذاری مستقیم در ایران هستند و پیش بینی می شود حجم کمی از سرمایه جذب خرید و فروش سهم شود اما به هرروی ارزیابی ها نشان می دهد بخش اعظمی از صاحبان سرمایه خارجی تمایل دارند وارد صنایع غذایی ، دارو و بهداشت و ساخت و ساز شوند.

    سنگینیان با بیان اینکه،  سرمایه گذاران خارجی به دنبال شریک محلی هستند، اضافه کرد: بسیاری از سرمایه گذاران خارجی،  برای حضور در ایران به دنبال یک  شریک محلی هستند و یا اینکه تمایل دارند  درقالب صندوق های سرمایه گذاری خصوصی مشارکت داشته باشند.

    او عدم حضور خارجی ها در ایران را در طی سالهای طولانی دلیل اصلی تمایل آنها ذکر کرد و افزود:برهمین اساس آنها،  برای ورود دوباره نیازمند یک سرمایه گذار آشنا به کار در ایران هستند.

    او خبر از رایزنی ایرانی تامین سرمایه امین برای انتشار اوراق سلف موازی  متانول به ارزش 500 میلیارد تومان  با شستا داد و گفت : بازدهی این اوراق 24 تا 28 درصد است که تا قبل از پایان شهریورماه عرضه می شود.

    به گفته سنگینیان، همچنین به زودی اولین صندوق پروژه به منظور توسعه نیروگاه مپنا ، به ارزش 400 میلیارد تومان ، تشکیل می شود.

    رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران همچنین با بیان اینکه متاسفانه اتاق بازرگانی شناخت درست و توسعه یافته ای از بازار سرمایه ندارد،  تاکید کرد: تاکنون اتاق بازرگانی خود را نماینده بازار سرمایه نمی دانست زیرا اکثر اعضای اتاق خود را نماینده کسب و کارهای کوچک می دانند.

    به گفته او ، این نگرش از عدم آشنایی اعضای اتاق از بازار سرمایه نشات می گیرد که امید است با شروع فعالیت من ، بتوانم میان اتاق و بورس پیوندی مستحکم ایجاد کنم .

    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو