عصر خودرو

۱۶ قلم کالای راهبردی صنعت پالایش مشخص شد

عصر بازار- مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از مشخص شدن ١٦ قلم کالای راهبردی و اصلی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع خبرداد.

۱۶ قلم کالای راهبردی صنعت پالایش مشخص شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، علی زیار اظهار کرد: افزون بر ١۰ قلم کالای اساسی تعریف شده در وزارت نفت، ١٦ قلم کالای راهبردی و اصلی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع نیز مشخص شده است.
    وی، هدف اصلی از اجرای پروژه بزرگ بومی‌سازی ١٦ گروه کالاهای مورد نیاز صنعت پالایش، انتقال و توزیع را، در اختیار گرفتن بازار ساخت تجهیزات صنعت نفت در منطقه اعلام کرد.
    مدیربازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهارداشت: شرکت های خارجی در بازار ایران بیشتر به دنبال فروش کالاهایشان هستند تا مشارکت در ساخت، در حالی که سیاست و اولویت این شرکت انتقال دانش و بومی‌سازی است.
    به گزارش شانا ، وی ادامه داد: این کالاها به تفکیک در بخش مکانیک شامل تجهیزات ثابت و دوار، تجهیزات مربوط به برق، ابزاردقیق و مخابرات، اقلام مربوط به مواد شیمیایی و کاتالیست ها تقسیم‌بندی شده است.
    زیاراین نکته را نیز گفت که در کشور متولی برای معرفی سازندگان و کالاهای ایرانی به مصرف‌کنندگان خارجی وجود ندارد.
    وی گفت: ما در ساخت بعضی تجهیزات و کالاها به بلوغ رسیده و دارای مزیت رقابتی هستیم، بنابراین باید برای این دسته از سازندگان داخلی زمینه حضور در بازارهای خارجی را مهیا کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها