عصر خودرو

مدیر عامل شرکت سایپا کاشان خبر داد:

ورود پنج محصول سیتروئن به خط تولید سایپا

امسال چهار هزار دستگاه خودروی سی.اس.۳۵ تولید می شود

عصر بازار-مدیرعامل شرکت سایپا کاشان گفت: اگر همکاری گروه خودروسازی سایپا و شرکت خودروسازی فرانسوی سیتروئن نهایی شود، خط تولید پنج محصول این شرکت از جمله محصول الیزه (ELIZE) در سایت سایپا کاشان راه اندازی خواهد شد.

ورود پنج محصول سیتروئن به خط تولید سایپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، فریبرز شهباز در نشست خبری معرفی و تست محصول سی.اس.35 (CS35) که در سایت سایپاکاشان برگزار شد، افزود: مذاکراتی با برخی شرکت های اروپایی و چینی انجام شده که برخی از آنها نیز نهایی شده است.

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد جزئیات همکاری سایپا و سیتروئن که منصور معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران هفته گذشته  از نهایی شدن آن خبر داده بود، گفت: این مذاکرات توسط مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا انجام شده است و ترجیح می دهم نتیجه و نحوه همکاری ها توسط مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تشریح شود.
    مدیر عامل شرکت سایپا کاشان افزود: تا زمانی که مدیریت سایپا همکاری با شرکای خارجی را اعلام نکند، از نظر ما این مذاکرات نهایی شده قلمداد نمی شود.
    شهباز در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا با ورود محصولات جدید، تولید محصولات جاری متوقف می شود؟ گفت: تا زمانی که عمر محصولاتی که هم اکنون در خط تولید قرار دارند ادامه داشته باشد، تولید آنها متوقف نخواهد شد اما در شرایطی که عمر یک محصول در بازار به پایان برسد، بعد از یک دوره زمانی چند ساله و به مرور، محصول جدید جایگزین محصول قدیمی می شود.
    وی با اشاره به اینکه سایپا کاشان انواع خودروهای ساینا، سایپا 111 و تیبا را برای بازارهای داخلی و صادراتی تولید می کند، گفت: پارسال 94 هزار دستگاه خودرو در خطوط تولید سایپا تولید شد و برنامه ریزی شده است که امسال این رقم به 150 هزار دستگاه افزایش پیدا کند.
    مدیر عامل شرکت سایپا کاشان در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد ورود این شرکت به بورس گفت: چند بار تصمیم گرفته شده که این شرکت را وارد بورس کنیم اما با شرایط اقتصادی کنونی، فعلا تصمیمی برای ورود به بورس نداریم.
    ** امسال چهار هزار دستگاه خودروی سی.اس.35 تولید می شود
    مدیر عامل شرکت سایپا کاشان همچنین از تولید آزمایشی محصول جدید سی.اس.35 (CS35) خبر داد و گفت: این خودرو محصول شرکت چانگان چین است که این شرکت، از شرکای تجاری سیتروئن و فورد به است.
    وی تنوع محصول، اجرای برنامه توسعه محصول در زمان و هزینه کمتر، کسب سهم بازار از بخش های جذاب با همکاران تجاری و تزریق جریان نقدینگی به برنامه های توسعه محصول را از اهداف انتخاب این خودرو ذکر کرد.
    بر اساس این گزارش، محصول سی. اس. 35 شرکت چانگان در رده خودروهای CUV (خودرو کار برای شهر) یا اصطلاحاً شاسی بلند است که پیش از این، تعداد یک هزار و 500 دستگاه به صورت محصول نهایی (CBU) وارد کشور شده و با نرخ 830 میلیون ریال به مصرف کنندگان عرضه شد.
    این خودرو دارای موتور چهار سیلندرخطی 16سوپاپ، 1600سی سی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، 5 سرعته دستی است؛ سی.اس.35 با وزن یک هزار و 270 کیلوگرم در سیکل ترکیبی حدود هفت لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش مصرف می کند.
    سی.اس.35 مشابه خودروهای شاسی بلند است، با این تفاوت که ارتفاع شاسی آن از زمین در مقایسه با خودروهای شاسی بلند معمولی کمتر بوده و شاسی خودروی سواری است. مهمترین مزایای رقابتی خودروی سی. اس. 35 در بازار ایران، قیمت مناسب است.
    این خودرو دارای آپشن هایی همچون فرمان برقی، عملکرد فنی و ابعاد مناسب خودرو، رینگ آلومینیومی، سیستم ترمز دیسکی خنک‌شونده با هوا، چهار کیسة هوا (راننده، سرنشین و جانبی روی صندلی‌های جلو)، مجهز به سیستم ایـزوفیکس، کامپیوتر اطلاعات سفر، چراغ روشنایی روز و سانروف است.
    مدیر عامل شرکت سایپا کاشان، افزایش شتاب اولیه، کاهش مصرف سوخت و امکاناتی از جمله دید در روز و تغییرات اعمال شده در داشبورد را از جمله تفاوت های خودروی تولید داخل با نمونه های وارداتی آن ذکر کرد و در ارتباط با قیمت این خودرو بعد از تولید انبوه در ایران گفت: نمونه های اتوماتیک این خودرو 620 میلیون ریال عرضه خواهد شد و طبیعتا نرخ نمونه های غیراتوماتیک (دستی) کمتر خواهد بود.
    وی گفت: مرحله تولید تست ابزار (T.T.O) این محصول در سالن های بدنه، رنگ و مونتاژ به پایان رسیده و مرحله تولید آزمایشی (PP1) آن شروع شده است و در نیمه دوم خردادماه امسال مرحله شروع تولید انبوه (COP) آن آغاز می شود.
    مدیر عامل شرکت سایپا کاشان افزود: این خودرو بیشتر برای بازار داخلی است و با طرف خارجی نیز در حال مذاکره هستیم که بخشی از بازارهای صادراتی را نیز به این خودرو اختصاص دهیم.
    شهباز با اشاره به برنامه تولید چهار هزار دستگاه از این خودرو در سال جاری، در مورد درصد ساخت داخل این خودرو گفت: برنامه ما این است که در سال اول 21 درصد ساخت داخل باشد و این رقم در سال دوم به 40 درصد افزایش یابد.
     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها