عصر خودرو

سفر وزیر انرژی تونس به تهران

تونسی‌ها مشتری جدید نفتی ایران

عصر بازار- همکاری در زمینه ساخت نیروگاه برق، تکمیل شبکه برق تونس و ساخت پالایشگاه نفت خام از محورهای مذاکرات فردای «منجی مزروق» با چیت چیان و زنگنه خواهد بود.

تونسی‌ها مشتری جدید نفتی ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، «منجی مزروق» وزیر انرژی و معادن تونس صبح فردا به تهران می آید. این عضو کابینه دولت تونس فردا دیدارهای جداگانه ای با «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران و «حمید چیت چیان» وزیر نیروی ایران خواهد داشت.

    ایران و تونس سه سال پیش به منظور توسعه همکاریها در زمینه های صنایع دستی، گردشگری، مالی، بانکی و بیمه ای ، صنعتی ، انرژِی ، برق، معادن، آب ، مواد اولیه و کود، سرمایه گذاری ، گمرکی ، کشاورزی و شیلات، حمل ونقل دریایی ، هوایی و راه آهن، پست ، ارتباطات و فناوری اطلاعات توافقنامه هایی به امضا رسانده بودند.

    دیدارهای فردا در جهت اجرایی شدن همین توافقنامه ها خواهد بود و همکاری در زمینه ساخت نیروگاه برق، تکمیل شبکه برق تونس و ساخت پالایشگاه نفت خام از محورهای مذاکرات فردای «منجی مزروق» با چیت چیان و زنگنه است. پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که تونس طرحی برای خرید نفت خام از ایران به منظور پالایش این نفت در خاک تونس به وزارت نفت ایران ارائه خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها