عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

بازار نفت تا نیمه نخست ۲۰۱۷ متوازن نمی‌شود

قیمت‌ها کم و بیش نرمال است

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت مازاد نفت در جهان ۱.۵ میلیون بشکه در روز است و بازار تا نیمه نخست سال ۲۰۱۷ متوازن نخواهد شد.

بازار نفت تا نیمه نخست ۲۰۱۷ متوازن نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت مازاد نفت در جهان 1.5 میلیون بشکه در روز است و بازار تا نیمه نخست سال 2017 متوازن نخواهد شد.

    وی افزود: «این پیش بینی یک پیش بینی خوشبینانه است چراکه فزونی عرضه ادامه دارد و کاهش حجم تولید کندتر از انتظار تحلیلگران است.»

    نوآک پیش از این گفته بود توافق دوحه روند متوازن سازی بازار نفت را 3 تا 6 ماه سرعت خواهد بخشید و تا پایان سال قیمت نفت به 50 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

    وی ادامه داد: هیچ مذاکره جدیدی در مورد فریز نفتی با دیگر تولیدکنندگان انجام نشده است اما روسیه آماده است تا در صورت بازگشت دیگر کشورها، به این موضوع بازگردد.

    نوآک گفت: «در حال حاضر ما هیچ مذاکره‌ای در این موضوع نداریم. وضعیت قیمت نفت کم و بیش نرمال، ثابت است و بسیاری از کشورها را راضی می کند.»

    وی همچنین جداگانه به ریانووستی گفت روسیه و قطر در نظر دارند تا در مورد وضعیت بازارهای جهانی نفت در نشست کمیسیون بین دولتی در مسکو در سوم ژوئن، یک روز پس از نشست اوپک در وین بحث و گفتگو کنند.

    تولید نفت روسیه در ماه آوریل اندکی کاهش یافت و به بشکه ای 10.84 میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت روسیه در ماه مارس به بالاترین رقم در 30 سال گذشته برابر با 10.91 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

    نوآک گفت انتظار دارد که روسیه 540 میلیون تن یعنی 10.81 میلیون بشکه در روز یا بیشتر در سال جاری نفت تولید کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها