عصر خودرو

معاون وزیر نفت به مهر خبر داد؛

فروش ۶۰۰ هزار بشکه نفت به اروپا

ایران به دلالان نفت نمی‌فروشد

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز مذاکرات جدید با شرکت‌های نفتی اروپایی و آسیایی برای فروش نفت، از افزایش صادرات نفت ایران به اروپا به ۶۰۰ هزار بشکه در روز خبر داد.

فروش ۶۰۰ هزار بشکه نفت به اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رکن الدین جوادی درباره آخرین وضعیت صادرات نفت ایران به بازارهای شرق اروپا گفت: مهمترین استراتژی و تاکتیک فروش نفت خام ایران در دوره پساتحریم عرضه و امضای قراردادهای فروش با مصرف کنندگان اصلی و نهایی است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه اولویت فروش نفت به مصرف کنندگانی بوده که دارای پالایشگاه هستند، تصریح کرد: بر این اساس سعی و سیاست شرکت نفت آن است تا با دلالان، واسطه ها و توزیع کنندگان نفت وارد معامله نشود.

    معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه بر اساس این سیاست بر روی بازارهای متعددی تمرکز کرده ایم، بیان کرد: تاکنون قراردادهای فروش نفت یاران با شرکت های لوک اویل روسیه، سپسای اسپانیا، ساراس ایتالیا و پتروهلیک یونان عملیاتی و اجرایی شده و تا پیش از تابستان چندین قرارداد دیگر فروش نفت به شرکت های اروپایی عملیاتی خواهد شد.

    این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این سوال با تایید آغاز مذاکرات فروش نفت به شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس یادآور شد: مذاکرات نهایی با شرکت انی ایتالیا هم انجام گرفته و پیش بینی می شود قرارداد فروش نفت با این شرکت ایتالیایی به زودی عملیاتی و اجرایی شود.

    جوادی همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود 30 تا 35 درصد فروش و صادرات نفت خام ایران راهی بازارهای اروپایی می شود، تاکید کرد: به عبارت دیگر پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت ماه حجم صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی تا سقف 600 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود دو میلیون بشکه نفت خام و 500 هزار شبکه میعانات گازی ایران روانه بازارهای آسیایی و اروپایی می شود، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بازار اول نفت ایران آسیا بوده و پس از کشورهای آسیایی اروپا دومین بازار فروش نفت خام کشور در دوران پساتحریم به شمار می رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها