عصر خودرو

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

واگذاری ۱۹۰ میلیارد ریال سهم دولتی در بورس

عصر بازار- از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال سهم دولتی به صورت تدریجی در بورس فروخته شده است.

واگذاری ۱۹۰ میلیارد ریال سهم دولتی در بورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، از ابتدای امسال تا به امروز بالغ بر 190 میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی به صورت تدریجی در بورس اوراق بهادار واگذار شده است.

    بر اساس این گزارش؛ از این میزان واگذاری از ابتدای امسال تاکنون، 157میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه یک ماده دو قانون اصل 44 و 33میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه دو ماده 2 این قانون بوده است.

    گفتنی است؛ به استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی دولت مجاز و مکلف است تا 100 درصد سهام شرکت‌های «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند آن هم تا پایان برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی یعنی سال 88. اما در تبصره 2 ماده 3 این فصل به تمدید این زمان البته با تصویب مجلس شورای اسلامی برای مدت معین اشاراتی شده است.

    همچنین در تبصره های ماده 3 فصل 2 این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه 2» آمده که دولت مجاز و مکلف است به منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه 2 ماده 2، همچنان 20 درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه 2 را در اختیار داشته باشد و 80 درصد باقیمانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی تا پایان سال 93 واگذار کند که این مهلت تا سال 95 تمدید شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها