عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی گاز :

افزایش گازرسانی به نیروگاهها در سال ۹۵

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افزایش گازرسانی به نیروگاههای کشور در سال ۹۵ خبر داد و گفت: یکی از دلایل راندمان پایین نیروگاههای حرارتی استفاده از گاز ارزان است.

افزایش گازرسانی به نیروگاهها در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا عراقی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در کاهش مصرف سوخت مایع در کشور مورد توجه وزارت نفت قرار دارد، افزایش گازرسانی به نیروگاهها است که در همین راستا موفق شدیم گازرسانی به نیروگاههای کشور را از 50 میلیارد مترمکعب در سال 93 به 58 میلیارد مترمکعب در سال 94 برسانیم.

    وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، حجم گازرسانی به نیروگاهها در سال 95 نیز نسبت به سال 94 با افزایش همراه خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با انتقاد از ارزان فروشی گاز به نیروگاههای کشور گفت: یکی از دلایل راندمان پایین نیروگاههای حرارتی استفاده از گاز ارزان است.

    وی ادامه داد: اگر گاز نیروگاههای کشور به صورت منطقی قیمت گذاری شود، مطمئنا در راستای افزایش راندمان نیروگاهها اقدام خواهد شد.

    عراقی از ضعف های قانونی در برخورد با راندمان پایین مصرف انرژی در کشور خبر داد و گفت: اگر قوانین بازدارنده در بخش محیط زیست داشتیم، نیروگاهی با راندمان 25 درصدی نمی توانست در مدار بماند و برای بهره برداری مجبور به ارتقای راندمان بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها