عصر خودرو

یک کارشناس سیمان عنوان کرد:

رکود صنعت سیمان تشدید شد

عصر بازار- یک کارشناس صنعت سیمان گفت: تشدید رکود باعث کاهش ۱۰ میلیون تنی تولید کارخانه‌های سیمانی در سال ۹۴ شد و کارخانه‌ها با تعطیلی یک تا سه ماهه روبه‌رو شدند.

رکود صنعت سیمان تشدید شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی‌ محمد بد با اشاره به رکود موجود در صنعت سیمان، اظهار داشت: نرخ سود بانکی بالا و فعال نشدن بودجه‌های عمرانی باعث کاهش تقاضا برای خرید سیمان در کشور شده است.

    وی ادامه داد: یکی از فعالان بازار ساخت و ساز عنوان می‌کرد که 10 میلیارد تومان در یک بانک سرمایه‌گذاری کرده و طی دو سال توانسته سالانه 2.2 میلیارد تومان سود دریافت کند که به این ترتیب بدون انجام کار، سود بالایی را به دست آورده است.

    وی تأکید کرد: تا زمانی که نرخ سود بانکی در ارقام بالا پرداخت شود، سرمایه‌گذاران انگیزه‌ای به تولید نخواهند داشت و بازاری برای خرید محصولات صنعتی نیز وجود ندارد.

    بد با اشاره به غیرفعال بودن حدود 20 درصد از ظرفیت کارخانه‌های تولید سیمان در کشور، گفت: سال گذشته حدود 60 میلیون تن کلینکر به عنوان ماده اولیه سیمان در کشور تولید شد که 10 میلیون تن کمتر از سال 93 بود.

    وی ادامه داد: در سال گذشته کارخانه‌های سیمان توانستند 47 میلیون تن سیمان به فروش برسانند و این در حالی بود که این رقم در سال 93 به 53 میلیون تن رسیده بود.

    به گفته این کارشناس صنعت سیمان، هم‌اکنون کارخانه‌های سیمانی با انباشت کالا روبه‌رو هستند و رکود بازار باعث تعدیل نیروی کار و تعطیلی یک تا سه ماهه کارخانه‌های سیمانی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها