عصر خودرو

حجم و ارزش معاملات هفتگی فرابورس افزایش یافت

عصر بازار- در جریان معاملات هفتگی فرابورس ایران ضمن عرضه اولیه سهام یک شرکت در بازار دوم، حجم و ارزش معاملات افزایش یافت.

حجم و ارزش معاملات هفتگی فرابورس افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، هفته هشتم سال جاری در حالی به پایان رسید که یک میلیون و 847 هزار ورقه بهادار در 157 هزار نوبت به ارزش 12 هزار و 181 میلیارد ریال در فرابورس داد و ستد شد. این وضعیت نشانگر رشد 22 درصدی حجم و 23 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته پیشین است.
    در بازار اول 130 میلیون ورقه بهادار طی این مدت مورد معامله قرار گرفت و ارزش آن به 327 میلیارد ریال رسید و در بازار دوم نیز 856 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 میلیارد و 488 میلیون ریال داد و ستد شد که این وضعیت از افت 22 درصدی حجم و 2 درصدی ارزش معاملات بازار اول و همین طور رشد 52 درصدی حجم و 31 درصدی ارزش معاملات بازار دوم حکایت دارد.
    از سوی دیگر، حجم معاملات بازار پایه 4 درصد رشد کرد اما ارزش معاملات این بازار با افت 74 درصدی معادل 650 میلیارد ریال شد.
    در عین حال حجم معاملات بازار ابزارهای نوین مالی در این هفته 2 برابر شد و ارزش این معاملات با 89 درصد افزایش به رقم 8 میلیارد و 716 میلیون ریال رسید.
    در روز یکشنبه بازار فرابورس شاهد عرضه اولیه سهام گروه صنایع کاغذ پارس در بازار دوم با کشف قیمت 1500 ریالی بود و بالاترین ارزش معاملات روزانه هم در همان روز رقم خورد. علاوه بر این، نماد معاملاتی شرکت شر کت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در بازار دوم فرابورس ایران درج شد.
    طبق این گزارش، گروه محصولات شیمیایی در هفته هشتم سال 95 با در اختیار داشتن 39 درصد از معاملات بازار سهام، همانند هفته قبل در صدر صنایع پیشرو قرار گرفت؛ گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم سهم 11 درصدی از معاملات داشت و گروه محصولات کاغذی با معاملاتی به ارزش 213 میلیارد ریال رده سوم را به خود اختصاص داد.
    ارزش بازار فرابورس ایران در روز پایانی معاملات هفتگی با 0.1 درصد افت نسبت به هفته پیش، معادل 948 هزار و 207میلیون ریال شد که 46 درصد از این رقم مربوط به بازار دوم و 12 درصد آن مربوط به بازار اول بود. آیفکس نیز در این روز با کاهش 4.4 واحدی، نمایشگر رقم 794 واحد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها