عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی:

ایران به تثبت بازار جهانی نفت کمک کرده است

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: تولید بیش از حد انتظار نفت در ایران به تثبیت بازار جهانی این محصول از طریق رفع نگران های ناشی از آتش سوزی گسترده در کانادا و خشونت در نیجریه کمک کرده است.

ایران به تثبت بازار جهانی نفت کمک کرده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، آژانس بین المللی انرژی، مستقر در پاریس در گزارش امروز پنج شنبه خود اعلام کرد: تولید جهانی نفت در ماه آوریل (13 فروردین-11 اردبهشت) به 32.7 میلیون بشکه در روز رسیده است که ناشی از افزایش سریع تر از انتظار تولید نفت ایران به دنبال لغو تحریم های بین المللی در ابتدای سال جاری بوده است.
    آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد مازاد عرضه نفت در جهان تا انتهای سال کنونی میلادی افت شدیدی داشته باشد که این امر بازارها را به سمت «توازن بیشتر مورد انتظار» پس از چند سال پرتلاطم سوق خواهد داد.
    بهای نفت در ماه آوریل به دنبال به توافق نرسیدن تولیدکنندگان اصلی این محصول درباره کاهش تولید، افت کرد اما پس از بروز مشکلاتی در کانادا و نیجریه که تهدیدهایی را برای تولید نفت به بار آورد، قیمت نفت تا اندازه ای افزایش یافته است.
    آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده هنوز معلوم نیست که خسارت ناشی از آتش سوزی در شهر ماسه های نفتی فورت مک موری کانادا تا چه اندازه بر تولید کلی نفت تاثیر خواهد داشت.
    در نیجریه، شرکت شل پایانه صادرات نفت خام بونی لایت را روز چهارشنبه تعطیل کرد و پس از خشونت مرگبار جدیدی که پس از درخواست تروریست ها برای سهم بیشتر در دارایی های نفتی کشور بروز کرد، کارگران این پایانه نفتی را تخلیه کرد. تاسیسات نفت و گاز اسکراووس شرکت شورون نیز به دنبال حمله بمب گذاری تعطیل شد.
    آژانس بین المللی انرژی همچنین در گزارش خود به نگرانی هایی درباره کاهش تولید نفت در لیبی و افول تدریجی اقتصاد ونزوئلا اشاره کرده است.
    بهای کلی نفت امسال تا بهبودی اندکی به 45 دلار در هر بشکه رسید اما بسیار پایین تر از قیمت نفت در سالهای گذشته بوده است. بر اساس گزارش این آژانس، با وجود نگرانی ها درباره کاهش جهانی رشد اقتصادی جهان، تقاضای نفت در سه ماهه نخست سال بیش از تصورات اولیه افزایش داشته است . این آژانس همچنان تقاضای جهانی نفت در جهان به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز را برای سال 2016 پیش بینی می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها