عصر خودرو

ارزشمندترین برند دنیا چیست؟

عصر بازار- مجله فوربس لیستی از ارزشمندترین برندهای جهان را اعلام کرده است.

ارزشمندترین برند دنیا چیست؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مجله دیجی کالا، گرچه در ماه‌های اخیر شرکت اپل با مشکلات مالی و سقوط سهام مواجه بود اما طبق جدیدترین لیستی که مجله فوربس از ارزشمندترین برندهای جهان اعلام کرده این شرکت هنوز مقام اول را در اختیار خود دارد. براساس این لیست ارزش برند اپل 154.1 میلیارد دلار است، چیزی حدود 87 درصد بالاتر از برند گوگل که مقام دوم را با ارزش برند 82.5 میلیارد دلار به خود اختصاص داده. البته ارزش برند شرکت اپل ظرف یک سال گذشته فقط 6 درصد افزایش داشته در حالی که ارزش برند گوگل 26 درصد از خود افزایش نشان داده. جالب است بدانید در رده بندی مجله فوربس مایکروسافت در مقام سوم برندهای معتبر جهان و فیسبوک در مقام پنجم ایستاده اما رشد ارزش برند فیسبوک بسیار قابل توجه بوده و 44 درصد افزایش داشته است.

    * طبق انتخاب مجله فوربس اپل هنوز هم ارزشمندترین برند دنیاست

    معیاری که بر اساس آن ارزش یک برند تحلیل می‌شود اغلب معیار مالی است. فوربس برای تعیین این فاکتور به درآمد‌ها، نسبت قیمت به درآمد و اهمیت یک برند در صنعتی که در آن مشغول به کار است توجه می‌کند. وقتی بحث شرکت‌های تکنولوژیک در میان باشد، اهمیت برند دو چندان می‌شود. به نظر می‌رسد هنوز هم مصرف‌کنندگان حاضرند بخاطر اعتبار برند اپل پول بیشتری برای خریدن دستگاه‌های این شرکت پرداخت کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها