عصر خودرو

مازاد حساب جاری «ژاپن» به ۲۱ماه رسید

رشد ۱۱درصدی «ین» از ابتدای سال

عصر بازار- در حالی که واردات انرژی ارزان به مبارزه اقتصاد ژاپن با تورم و رشد کمک کرده است این کشور برای بیست و یکمین ماه متوالی با مازاد حساب جاری مواجه شد.

رشد ۱۱درصدی «ین» از ابتدای سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت دارایی ژاپن، مازاد تراز تجاری این کشور در ماه مارس، 2.98 هزار میلیارد ین ( 27.5 میلیارد دلار) بوده است این در حالی است که مازاد تجاری در ماه فوریه 2.43 هزار میلیارد ین گزارش شده بود.

    اقتصاددانان بلومبرگ میزان مازاد تراز تجاری ژاپن در ماه مارس را 2.97 هزار میلیارد ین پیش‌بینی کرده بودند.

    صادرات انرژی نسبتا ارزان، سرازیر شدن گردشگران خارجی و درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی باعث شده تا ژاپن در ماه‌های اخیر مازاد تراز تجاری داشته باشد.

    آتسوشی تاکدا، اقتصاددان گروه ایتوچو در توکیو قبل از انتشار این گزارش اعلام کرد: « ژاپن احتمالا برای مدتی مازاد حساب جاری خود را حفظ خواهد کرد. با این حال، در ماه‌های آینده ممکن است با افزایش قیمت نفت و قدرتمند‌تر شدن ین، و تاثیر آنها روی مبادلات تجاری، سود و تعداد گردشگران، سرعت رشد مازاد آهسته شود.»

    هر دلار در معاملات امروز ارزشی برابر با 108.40 ین داشت. واحد پولی ژاپن از ابتدای سال تاکنون در حدود 11 درصد رشد داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها