عصر خودرو

جزئیات واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ماهه امسال

عصر بازار- میزان واردات ۱۴ قلم کالا‌ی اساسی در ۴ماهه سال جاری به ۷میلیون و ۳۵۲هزار تن و به‌ارزش ۴میلیارد و ۷۶۳میلیون دلار رسید.

جزئیات واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، براساس اعلام گمرک، میزان واردات 14 قلم کالا‌ی اساسی در 4ماهه سال جاری به 7 میلیون و 352 هزار تن و به‌ارزش 4 میلیارد و 763 میلیون دلار رسید.

    این میزان کالا‌های اساسی وارداتی در این مدت که طی 4 هزار و 469 فقره اظهارنامه انجام گرفت به‌لحاظ وزن 1.57 درصد و از حیث ارزش 6.21 درصد کاهش داشته است.

    این گزارش در خصوص بیشترین میزان کالا‌های اساسی وارداتی به کشور در 4ماهه سال جاری به‌لحاظ ارزش نیز می‌افزاید: در این مدت ذرت با یک میلیارد و 297 میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه‌جامد، مایع و خام با یک میلیارد و 22 میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با 707 میلیون دلار، برنج 601 میلیون دلار و گندم با 525 میلیون دلار، 5 قلم اول واردات را بین 14 قلم کالا‌های اساسی وارداتی به خود اختصاص دادند.

    براساس این گزارش، پس از 5 قلم اول کالا‌های اساسی وارداتی؛ جو، شکر خام، چای خشک، حبوبات، گوشت قرمز سرد سنگین، کنجاله سویا، گوشت قرمز سبک گرم، گوشت مرغ و تخم‌مرغ به‌ترتیب بیشترین میزان را به‌لحاظ ارزش دارا بودند.

    این گزارش در خصوص بیشترین میزان افزایش از حیث ارزش بین 14 قلم کالا‌های اساسی در 4ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت بیشترین افزایش بین کالا‌های اساسی وارداتی به گوشت قرمز سبک گرم و جو اختصاص داشت که به‌ترتیب 411 و 119 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    برچسب ها