عصر خودرو

تاکید شرکت‌های بزرگ آلومینیوم جهان بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران

عصر بازار- مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ آلومینیوم جهان در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران بر فرصت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در صنعت آلومینیوم ایران تاکید کردند.

تاکید شرکت‌های بزرگ آلومینیوم جهان بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، مدیران شرکت‌های اس ام اس گروپ، روسال، ان اف سی و دانیلی در سخنان جداگانه ای، ایران را بازار و فرصت مناسبی برای تولید،‌ مصرف و صادرات آلومینیوم دانستند. رالف اورندورف (Ralf Ohrndorf)که سخنان خود را بر مصرف و بازارهای جدید آلومینیوم معطوف کرده بود، گفت: این کنفرانس فرصت مناسبی را برای معرفی ایران به‌عنوان بازار جدید آلومینیوم ایجاد کرده است. وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌های بلند مدت در کشورهای مختلف از جمله ایران،‌ به زودی شاهد رشد مصرف آلومینیوم در صنایع پایین دستی خواهیم بود که این امر مستلزم توسعه و سرمایه‌گذاری در این صنعت است.

    رومن برستنف (Berstenev)از مدیران ارشد روسال- به‌عنوان یکی از غول‌های آلومینیوم جهان- با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران گفت: در این کنفرانس فرصت‌ها و تهدیدهای توسعه صنعت آلومینیوم ایران مطرح می‌شود. وی با اشاره به روند عرضه و تقاضا و تاثیرات آن بر قیمت‌ها اظهار کرد: صنایع مختلفی همچون خودروسازی و هواپیماسازی در حال افزایش تقاضا برای مصرف آلومینیوم بوده، از همین رو شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم در حال رقابت برای کنترل و کاهش هزینه‌های تولید برای عرضه محصول رقابتی هستند. این مدیر روسال تاکید کرد: انرژی نقش اصلی را در تعیین قیمت رقابتی ایفا می‌کند که ایران از منابع فراوان آن بهره می‌برد.

    کین ژونمِن(Qin Junmen) قائم مقام شرکت ان اف سی چین نیز به روند توسعه صنعت آلومینیوم در آن کشور اشاره کرد و گفت: چین از سال‌های گذشته با هدف بهره وری بالاتر رو به فناوری‌های بالا در تولید آلومینیوم آورده است. به گفته وی،‌ فناوری تولید از 175 کیلوآمپر به 300 کیلو آمپر و 400 کیلوآمپر رسید که در ابتدای سال 2014 فناوری 600 کیلو آمپر تولید شمش آلومینیوم نیز ثبت شد. وی یادآور شد: خط جدید ایرالکو که در سال 2007 راه‌اندازی شد از فناوری روز200 (کیلو آمپر) بهره برد. جووانی نیگریس(Giovanni Nigris) از مدیران دانیلی ایتالیا هم در این کنفرانس اظهار کرد: رشد جمعیت جهان در کنار افزایش تمایل صنایع مختلف به آلومینیوم،‌ سبب رشد مصرف این فلز می‌شود. این مدیر دانیلی گفت: تا سال 2025 همچنان مصرف آلومینیوم روند صعودی خواهد داشت که صنایع خودروسازی نقشی موثر در رشد مصرف در بدنه و دیگر قطعات خودرو دارند. به گفته وی در بخش ساخت و ساز و هواپیماسازی نیز مصرف آلومینیوم افزایش خواهد یافت.

    وی درباره ویژگی‌های توسعه این صنعت در ایران گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه،‌ انرژی فراوان، دسترسی به آب‌های آزاد و نیروی انسانی مستعد،‌ تردیدی برای توسعه صنعت آلومینیوم در ایران باقی نمی‌گذارد. این مدیر دانیلی با یادآوری اینکه از سال 1980 در صنعت فولاد در حال همکاری با ایران هستیم تاکید کرد: در ماه‌های گذشته با امضای سند همکاری، تصمیم به سرمایه‌گذاری در صنایع فولاد و آلومینیوم ایران و ساخت کارخانه گرفتیم. وی با اشاره به حمایت از صنایع فولاد و آلومینیوم ایران تصریح کرد: این امر با شرکت مشترک پرشین متالیکز (که به تازگی تاسیس شده) صورت خواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها