عصر خودرو

شاخص ارزی در محدوده ۳۴۶۰ تومان نماند

افزایش نافرجام قیمت دلار

عصر بازار- روز چهارشنبه، دلار با تلاش معامله‌گران غیررسمی وارد محدوده ۳ هزار و ۴۶۰ تومان شد، ولی در آن باقی نماند تا برای سومین روز متوالی در میانه کانال ۳ هزار و ۴۰۰ تومان به کار خود پایان دهد.

افزایش نافرجام قیمت دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در پنجمین روز هفته، شاخص ارزی با 2 تومان کاهش به قیمت 3 هزار و 453 تومان رسید. به گفته فعالان، تحرکات معامله‌گران آتی در کنار بالا رفتن نرخ درهم و خریدهای ارزی معامله‌گران سکه سه عاملی بودند که قیمت دلار را افزایشی کردند، اما بالا رفتن میزان فروش‌های ارزی در محدوده 3 هزار و 460 تومان موجب شد که قیمت در مسیر کاهشی قرار بگیرد. به گفته برخی فعالان، اشباع معامله‌گران از خرید ارز عاملی بود که به افزایش فروش منجر شد.

    برخلاف کاهش قیمت دلار، روز چهارشنبه سکه تمام بهار آزادی توانست با 2 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 35 هزار تومان برسد. به گفته فعالان، ورود بهای اونس طلا به محدوده هزار و 270 دلار عاملی بود که به رشد فلز گرانبهای داخلی کمک کرد.

    شروع پرهیجان بازار

    در پنجمین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را در محدوده 3 هزار و 460 تومان آغاز کرد تا هیجان معامله‌گران ارزی افزایش یابد. روز چهارشنبه، دلار معاملات خود را با قیمت 3هزار و 461 تومان آغاز کرد که افزایشی 6 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه داشت. تحت‌تاثیر هیجان بازار، قیمت دلار به سرعت به 3 هزار و 464 تومان رسید،‌ ولی از حدود ساعت 11 و نیم جهت قیمت تغییر کرد و این ارز از سقف قیمت روز چهارشنبه پایین آمد. برگشت قیمت این ارز تا ساعت 3 بعدازظهر ادامه داشت و نهایتا دلار با قیمت 3 هزار و 453 تومان به کار خود پایان داد که کاهشی 2 تومانی نسبت به نرخ بسته‌شده روز سه‌شنبه داشت.

    اشباع خرید دلار

    به اعتقاد فعالان، بخشی از افزایش روز چهارشنبه دلار ناشی از افزایش تحرکات معامله‌گران نقدی در ساعات انتهایی روز سه‌شنبه بود. به گفته آنها،‌ پس از تعطیلی صرافی‌های بانکی در روز سه‌شنبه، معامله‌گران نقدی دلار و سکه وارد بازار شدند و با افزایش خریدهای خود قیمت را افزایشی کردند. به گفته بازیگران ارزی، افزایش بعدازظهر سه‌شنبه، فضای ابتدای بازار در روز چهارشنبه را تحت‌تاثیر قرار داد و موجب افزایش بیشتر قیمت شد. البته رشد نرخ حواله درهم نیز در رشد قیمت ابتدای روز چهارشنبه تاثیر داشت. با وجود این، پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع بازار، فروش‌های ارزی بالا رفت و موجب شد که دلار در مسیر کاهشی قرار بگیرد. در تفسیر افزایش فروش ارز دو تحلیل در بازار وجود داشت: یک دسته بازگشت قیمت را ناشی از اشباع شدن معامله‌گران از خرید ارز عنوان کردند،‌ حال آنکه، دسته دیگری خروج معامله‌گران سکه از بازار ارز را عامل بازگشت قیمت عنوان کردند. به گفته فعالان، بخشی از معامله‌گران ارزی در هفته جاری ارز زیادی خریداری کرده بودند و همین عامل موجب شد که آنها در اوایل روز چهارشنبه تلاش کنند بخشی از ارز خریداری شده خود را بفروشند. البته برخی دیگر اعتقاد داشتند که معامله‌گران ارزی احساس کرده بودند که دلار به سقف قیمت خود رسیده؛ بنابراین در موقعیت فروش قرار گرفتند. در این بین، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی دیگر عاملی بود که موجب شد معامله‌گران سکه نیز از بازار ارز خارج شوند تا قیمت دلار از این ناحیه نیز دیگر تحریک نشود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها