عصر خودرو

گزارش معاملات بورس کالا از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت؛

افزایش ۱۰ درصدی معاملات گروه کالایی قیر

عصر بازار- طی هفته منتهی به ۱۶ اردیبهشت ماه، حدود ۴۴۲ هزار و ۷۲۰ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۵ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در گروههای کالایی قیر و مواد پلیمری به ترتیب افزایش ۱۰ و ۱۷ درصدی حجم معاملات ثبت شد.

افزایش ۱۰ درصدی معاملات گروه کالایی قیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در روز شنبه 18 اردیبهشت، 5 هزار و 500 تن انوع قیر شرکتهای صنعت قیر پارسیان انرژی، پویندگان فن و تجارت بین الملل، شرکت قیر شرق و نفت جی در تالار صادراتی معامله شد. تالار محصولات صنعتی ومعدنی در این روز شاهد معامله 690 تن سبدمیلگرد 12-28 ذوب آهن اصفهان بود. علاوه براین، 2100 تن روغن از کشور اندونزی، 300 تن شکر سفید کارخانه قند و شکر دعبل، 300 تن شکر سفید کارخانه امیرکبیر، 300 تن شکر سفید کشت و صنعت دهخدا و 300 تن شکر سفید کشت و صنعت فارابی در تالار کشاورزی داد و ستد شد.

    در روز یکشنبه ، 34 هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و تندگویان معامله شد. همچنین 18 هزار و 500 تن لوب کات شرکت های پالایش نفت اصفهان، بندرعباس و تندگویان در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی مورد معامله قرار گرفت. علاوه براین، تالار مذکور شاهد معامله 267 تن مواد شیمیایی، 80 تن مواد پلیمری، 2 هزار و 240 تن قیر و 4 هزار تن گوگرد بود. علاوه براین تالار صادراتی نیز در این روز معامله 7 هزارو 400تن قیر و100تن عایق رطوبتی رادر سامانه معاملاتی ثبت کرد. تالار کشاورزی، معامله 100 تن روغن از کشور اندونزی، 590 تن ذرت دانه ای دزفول، 4 هزار تن شکر سفید کارخانه قند و شکر دعبل، امیرکبیر، کشت و صنعت و دهخدا و کشت و صنعت فارابی را تجربه کرد.

    در روز دوشنبه ، 125 هزار و 500 تن انواع ورق شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سیستم معاملات مچینگ به ثبت رسید. همچنین 2 هزار و 400 تن قیر شرکت های آترا کران انرژی، پویندگان فن و تجارت بین الملل و مهر پارسیان در تالار صادراتی مورد معامله قرار گرفت. علاوه بر این 2 هزار و987 تن قیر، 4 هزار تن وکیوم باتوم، یک هزار و 100 تن گوگرد و 7 هزارو 746 تن مواد پلیمری در تالار فراورده های نفتی و پتروشیمی معامله شد. تالار کشاورزی در این روز شاهد معامله 6 هزار تن شکر سفید شرکت قند و شکر دعبل، امیرکبیر، کشت و صنعت دهخدا و کشت و صنعت فارابی و یک هزار و 300 تن روغن اندونزی بود.

    در روز سه شنبه در تالار محصولات 7 هزار و 75 تن شکر سفید کارخانجات امیرکبیر، دعبل، فارابی و دهخدا به ارزش بیش از 162 میلیارد ریال از سوی مشتریان خریداری شد. از دیگر معاملات این تالار می توان به معامله 2 هزار تن روغن اشاره کرد. همچنین در تالار صادراتی، 10 هزار و 530 تن انواع قیر برای صادرات به بازارهای جهانی به فروش رفت.

    در تالار فرآوردههای نفتی و پتروشیمی نیز در بخش داخلی 2 هزار و 81 تن انواع قیر مورد معامله قرار گرفت. 3 هزار تن لوب کات سنگین پالایش نفت بندرعباس ، 100 بنزن شرکت ذوب آهن اصفهان و 40 تن اسید نیتریک پتروشیمی شیراز از دیگر معاملات این تالار به شمار می رود. علاوه بر کالاهای مذکور، افزون بر 29 هزار تن انواع مواد پلیمری شامل انواع SBR و PVC ،پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی استایرن در این تالار مورد معامله قرار گرفت. همچنین 500 تن گوگرد کلوخه شرکت پالایش گاز هاشمی نژاد نیز از سوی مشتریان خریداری شد. تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز شاهد معامله یک هزار و 162 تن انواع تیرآهن بال پهن سایز 14، سبد تیرآهن سایز 12 و 16 و میلگرد A3 سایز 18 شرکت ذوب آهن اصفهان بود. ضمن آنکه 25 کیلوگرم شمش طلای شرکت طلای موته و شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان نیز از دیگر معاملات این تالار به شمار می رود.

    همچنین بازدید وزیر صنعت و معدن و تجارت از غرفه بورس کالا در نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی، بازدید مدیران ارشد بورس کالا از بازار آهن شاد آباد و تعبیه تابلوی آنلاین بورس کالا در بازار آهن و خبر راه اندازی بازار آتی قیر و

    معاملات سلم قیر توسط مدیر عامل بورس کالا درکنفرانس بین المللی قیر موسسه آرگوس، از خبر های مهم این هفته بود.

    *محمد آهنگران کارشناس بورس کالای کارگزاری بانک صنعت و معدن

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها