عصر خودرو

افزایش تقاضا برای نفت در گروی رشد چین ماند

عصر بازار- آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی‌های خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت را بر اساس چشم انداز رشد اقتصادی چین و چند کشور دیگر، بازبینی خواهد کرد.

افزایش تقاضا برای نفت در گروی رشد چین ماند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی با بیان این مطلب، بر این دیدگاه آژانس تاکید کرد که بازارهای نفت در نیمه دوم سال میلادی جاری، دچار محدودیت عرضه خواهند شد. وی پیش از این هم پیش بینی کرده بود با وجود کندی اقتصاد جهانی، تقاضا از سوی چین و کشورهای در حال توسعه به همراه محدودیت عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس، عرضه بازار نفت را در نیمه دوم سال میلادی جاری، محدود نگه خواهد داشت.

    بیرول در نشست وزیران انرژی گروه 20 در هند، به خبرنگاران گفت: بازبینی پیش‌بینی رشد تقاضا برای نفت، به رشد بسیاری از کشورها در نیمه دوم سال اما به طور عمده به رشد اقتصاد چین، بستگی خواهد داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، وی در پاسخ به این که آیا احتمال کاهش میزان رشد پیش بینی شده تقاضا برای نفت وجود دارد، گفت: بله اما احتمال بازبینی بالاتر هم وجود دارد بنابراین، خواهیم دید که چشم‌انداز اقتصادی چین چطور خواهد بود. اما در هر صورت، کمبود عرضه در نیمه دوم سال را مشاهده می‌کنیم.

    مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌تر در یک مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ، اظهار کرده بود مثل همیشه وقتی مسئله بازار نفت مطرح می‌شود، ابهامات زیادی وجود دارد و اگر بخواهم مهمترین عامل را برای بازار نفت ذکر کنم، این عامل چین است. از بیش از دو میلیون بشکه در روز رشدی که امسال برای تقاضای جهانی برای نفت پیش بینی کرده‌ایم، 60 درصدش مربوط به چین خواهد بود.

    چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، در هفته‌های اخیر آمارهای اقتصادی ضعیفی را به ثبت رسانده است. طبق آمار جدیدی که هفته گذشته منتشر شد، قیمت در کارخانه چین در ژوئن، با سریع‌ترین روند در بیش از هفت سال گذشته کاهش پیدا کرد.

     

    برچسب ها