عصر خودرو

بهره‌برداری یکی دیگر از پروژه‌های ملی تام ایران‌خودرو

پست انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت باغستان البرز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

عصر بازار- پست برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت باغستان استان البرز به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ ملی و با استفاده حداکثری از توان اجرایی متخصصان داخلی با حضور وزیر نیرو، استاندار البرز، مدیران شرکت توانیر و برق منطقه‌ای تهران، مدیران عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت تام‌ایران‌خودرو، به بهره‌برداری رسید.

پست انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت باغستان البرز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایکوپرس، به گزارش روابط عمومی شرکت تام ایران خودرو، در حاشیه افتتاح این پست برق، وزیر نیرو تاکید کرد: با توجه به توسعه جمعیت در استان البرز و به خصوص کرج ضروری بود که در خصوص زیرساخت‌های برق آن نیز اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد و وزارت نیرو در حوزه مدیریت برق برای سال‌های 1401 و 1402 اقداماتی را مصوب کرد تا بتواند ضمن مدیریت برق، ناترازی را در شبکه به حداقل برساند. علی اکبر محرابیان افزود: از جمله این اقدامات، احداث خطوط و پست‌هایی در شبکه برق بود و در این میان احداث اولین پست 400کیلوولت برای استان البرز یک ضرورت بود.

    وزیر نیرو با اشاره به این که این پست جزو طرح‌های توسعه‌ای توانیر بود که با همت پیمانکار آن یعنی شرکت تام ایران‌خودرو، سرعت خوبی به خود گرفت و در حداقل زمان ممکن به مرحله بهره‌برداری رسید، گفت: در حال حاضر نیز بیش از 70درصد بارگیری شده است که این میزان بارگیری طی چند روز اول راه اندازی حکایت از نیاز شبکه به چنین پستی دارد.
    همچنین استاندار البرز نیز اظهار کرد: تلاش ما در دو سال اخیر در دولت سیزدهم بر این استوار است که زیرساخت‌های آب و برق به خوبی ایجاد شود. در حوزه تصفیه‌خانه‌ها، مخازن و تکمیل شبکه انتقال آب درخواست‌هایی داریم که از قبل مورد موافقت قرار گرفته است و قطعا در آینده وضعیت استان را بهتر خواهد کرد. وی افزود: پست باغستان اولین پست 400 کیلوولت استان البرز به شمار می‌رود و این پست به شبکه کل کشور وصل است که تنظیم کننده و توزیع کننده برق به شمار می‌رود.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در خصوص افتتاح این پست برق تاکید کرد: واقعا باید به عوامل تام، همچنین مدیریت آن دست مریزاد گفت؛ چون با وجود این که مدت کوتاهی است که مدیریت شرکت را برعهده گرفتند، ولی به سرعت پروژه‌های این شرکت را به پیش می‌برند که به گفته وزیر محترم نیرو، وجود چنین پستی در استان البرز موجب از بین رفتن مشکلات بسیار زیاد حوزه برق این استان شده است.

    علیمردان عظیمی با بیان این که تام باید در حوزه غیرخودرویی پروژه‌های بزرگ ملی را به اتمام برساند که با وجود چنین مدیریتی این امر ممکن خواهد بود، افزود:  شرکت تام مجموعه بسیار فنی و ارزشمندی برای گروه صنعتی ایران‌خودرو به شمار می‌رود و مزیت اصلی آن وجود نیروهای متخصص و متعهد است.
    لازم به ذکر است، پست برق باغستان نخستین پست برق 400 به 63 کیلوولت در استان البرز است که شبکه برق شهر کرج را به شبکه برق 400 کیلوولت سراسری متصل می‌ کند و نقش تاثیر گذاری در تامین برق پایدار و مستمر در بخش های صنعتی، تجاری و مسکونی خواهد داشت.
    این پروژه در زمینی به مساحت هفت هکتار عملیاتی شده است و دارای یک ترانسفورماتور 200 مگاولت‌آمپری و شش فیدر خروجی 63 کیلوولت است که به شبکه سراسری 400 کیلوولت کشور متصل شده است.
    با بهره‌برداری از این پروژه مهم که شامل پنج بی کامل 400 کیلوولت و هشت بی کامل 63 کیلوولت است، ظرفیت شبکه فوق توزیع در کلانشهر کرج و غرب شهرستان کرج و همچنین ظرفیت لازم در شهرک‌های صنعتی استان البرز ارتقا خواهد یافت. از  دیگر اهداف و ثمرات این پروژه، افزایش امنیت، پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، افزایش ظرفیت شبکه فوق‌توزیع غرب شهرستان کرج و ایجاد ظرفیت لازم برای افزایش ظرفیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه است.

    برچسب ها