عصر خودرو

سهام شرکت توسعه انرژی پاسارگاد در فرابورس عرضه می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: «ما احتمالا امسال شرکت توسعه انرژی پاسارگاد را در بورس عرضه عمومی خواهیم کرد و این کار می تواند حدود ۱۰ تریلیون ریال، معادل ۳۳۰ میلیون دلار عاید گروه پاسارگاد کند.

سهام شرکت توسعه انرژی پاسارگاد در فرابورس عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که لغو تحریم ها اعتماد به اقتصاد ایران را افزایش داده، گروه مالی پاسارگاد، مالک یکی از بانک های ایران، در حال بررسی عرضه سهام واحد انرژی خود در بورس است.

    مجید قاسمی، رئیس شرکت توسعه انرژی پاسارگاد و مدیرعامل بانک پاسارگاد که برای شرکت در یک کنفرانس سرمایه گذاری به زوریخ سوئیس سفر کرده گفت: «ما احتمالا امسال بخشی از شرکت هایمان نظیر شرکت توسعه انرژی پاسارگاد را در بورس عرضه عمومی خواهیم کرد.

    وی افزود، این عرضه احتمالا در سال جاری شمسی یا حداکثر سال آینده صورت خواهد گرفت. وی ادامه داد، قرار دادن این شرکت در فهرست شرکت های عرضه شده فرا بورس می تواند حدود 10 تریلیون ریال، معادل 330 میلیون دلار عاید گروه پاسارگاد کند.

    شرکت توسعه انرژی پاسارگاد در زمینه فعالیت های اکتشاف و پالایش نفت و گاز فعالیت دارد. قاسمی افزود، این شرکت در حال کار بر روی حدود 12 میلیارد دلار پروژه انرژی از جمله ساخت یک خط لوله 2.2 میلیارد دلاری به کشور همسایه عراق است.

    ایران، دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه اکنون پس از لغو تحریم ها قادر است صادرات نفت خود را افزایش دهد و ارتباط بانک های خود با سیستم مالی جهانی را مجددا برقرار سازد.

    شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی بعد از اجرایی شدن برجام در حال توجه به بازار 78 میلیون نفری ایران هستند.

    نیکجو، رئیس گروه ام اند ای در بانک سرمایه گذاری امین، بزرگترین موسسه در نوع خود در ایران گفت: «سرمایه گذاران خوش بین تر شده اند و سرمایه گذاری سنگینی در بازار ایران کرده اند ... هزینه بسیار بالای استقراض موجب می شود که جمع اوری سرمایه از طریق عرضه سهام در بورس برای شرکت های مختلف جالب توجه شود.»

    وی افزود، به علاوه اکثر «عرضه سهام ها در ایران موفقیت آمیز بوده زیرا این سهام ها به میزان قابل توجهی کمتر از ارزش واقعی شان قیمت گذاری شده اند...سرمایه گذاران خارجی جدید که می خواهند در بازار ایران سرمایه گذاری کنند نیز بازار بورس ایران را جذاب تر می سازند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها