عصر خودرو

از امروز آغاز می‌شود؛

حمایت از معاملات بورس با کمک صندوق توسعه بازار سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه به جزییات انتشار اوراق تبعی اشاره کرد و گفت: حدود ۲ همت از این اوراق روز سه‌شنبه (۲۸ تیر ماه) توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران آگهی شد و از امروز آماده فروش خواهد بود.

حمایت از معاملات بورس با کمک صندوق توسعه بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، به دنبال نوسانات حاکم در بازار سهام اقدامات متعددی از سوی مسوولان بازار به منظور بهبود وضعیت معاملات و نیز کاهش نوسانان حاکم در بورس به کار گرفته شد تا شاید بتوان از این طریق ضمن کاهش شتاب در افت شاخص بورس، زمینه امیدواری سرمایه‌گذاران به بازار سهام و نیز بازگشت اعتماد به سهامداران را فراهم کرد.

    در ادامه انجام چنین اقداماتی در چند روز گذشته خبری مبنی بر انتشار 50 هزار میلیارد ریال (5 همت) اوراق تبعی از نوع تامین مالی در بازار توسط صندوق توسعه بازار سرمایه منتشر شد که بر این اساس مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه اعلام کرده بود: سال گذشته نیز 2 همت اوراق تبعی از نوع تامین مالی برای حمایت از بازار توسط این صندوق منتشر شد.

    با توجه به اعلام چنین خبری، جزییات دقیق این حمایت صندوق توسعه از بازار سهام در هاله‌ای از ابهام قرار داشت که در این زمینه «قادر معصومی خانقاه» امروز (شنبه) به جزییات اوراق تبعی که قرار است از امروز در شرکت بورس تهران منتشر شود، اشاره کرد و افزود: اوراق تبعی از نوع تامین مالی بوده و مبلغ آن معادل 50 هزار میلیارد ریال (پنج همت) است که این اوراق با سررسیدهای 3، 6، 9 و 12 ماهه بوده و نرخ بازگشت آن 25 درصد سالانه خواهد بود.

    وی اظهار داشت: حدود 2 همت از اوراق روز سه‌شنبه (28 تیر ماه) توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران آگهی شد و از امروز آماده فروش خواهد بود.

    معصومی خانقاه ادامه داد: همچنین حدود یک همت هم روز چهارشنبه آگهی شد، بنابراین از فردا (یکشنبه) آماده فروش خواهند شد، مابقی هم تا آخر هفته جاری آگهی می‌شوند و به مرور به فروش خواهند رسید.

    مدیرعامل صندوق توسعه بازار ادامه داد: همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، طبق آگهی مندرج در سایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران مجاز به خرید و نگهداری اوراق مذکور تا سرسید هستند.

    وی تاکید کرد: امیدوراریم تنوع سهام پایه انتشار اوراق و همچنین تنوع سررسید این اوراق بتواند نظر صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار را جلب کند.

    معصومی خانقاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این اقدام تا چه میزان می‌تواند در کاهش نوسان بازار و بهبود روند معاملات‌ تاثیرگذار باشد، گفت: به صورت مستقیم شاید نتوان ارتباط یا تناظر یک به یک بین این اقدام و نوسانات بازار و بهبود روند معاملات برقرار کرد اما به دلیل افزایش قدرت حمایت صندوق و همچنین عدم نیاز به تامین نقدینگی از بازار برای پرداخت تعهدات صندوق بابت اوراق منتشر شده سال قبل و همچنین تعهدات سنوات قبل صندوق در قبال شرکت‌های کارگزاری (در صورت موافقت و ابلاغ از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار) می‌تواند سیگنال مثبتی برای فعالان بازار مخابره کند.

    برچسب ها