عصر خودرو

وزیر نیرو خبر داد:

گشایش بازار پساب در بورس انرژی در هفته‌های آتی

عصر بازار- محرابیان گفت: برای ایجاد شرایط رقابتی طی روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد گشایش بازار پساب در بورس انرژی خواهیم بود.

گشایش بازار پساب در بورس انرژی در هفته‌های آتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزیر نیرو محرابیان در خصوص ایجاد بازار پساب در بورس انرژی گفت: در بند «ع» تبصره 8 قانون بودجه پیش بینی شده برای تامین آب بیشتر برای صنایع، وزارت نیرو اقدام به باز تخصیص پساب بهداشتی و آب دریا کند که به این ترتیب آب بیشتری در اختیار صنایع قرار میگیرد. از این طریق 2 میلیارد متر مکعب آب صنایع تامین می‌شود و صنایع می‌توانند طرح‌های توسعه خود را بدون اتکا به آب‌های سطحی و زیر زمینی فراهم کنند.

    وزیر نیرو ادامه داد: این موضوع مربوط به صنایع آب بر است و ما بر اساس قانون باید شرایط رقابتی را فراهم کنیم به همین منظور طی روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد گشایش بازار پساب در بورس انرژی خواهیم بود.

    این مقام مسئول ادامه داد: اخیرا بانک جهانی به وضعیت کشور‌ها در دسترسی به آب شرب در بخش‌های شهری و روستایی پرداخت و گزارشی منتشر شد که کشور ما بر اساس آن هم در سطح جهان و هم در سطح منطقه در وضعیت ممتازی به سر می برد. بر اساس این گزارش 99.3 درصد در بخش شهری و در بخش روستایی 82 درصد آبرسانی انجام می‌شود. در متوسط جهانی تأمین آب شهری 85 درصد و روستایی 59 درصد ذکر شده است. از دو جنبه این گزارش مهم است این که ایران پیشتاز در تأمین آب بخش شهری و روستایی است و دیگر این که ایران از کشور‌های پیشرو است.

    برچسب ها