عصر خودرو

توسط بانک مرکزی ؛

پرداخت تسهیلات بانکی به برخی بدهکاران و چک برگشتی‌ها بخشنامه شد

عصر بازار- بانک مرکزی، اعطای تسهیلات بانکی به برخی بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی، کشاورزی و خدماتی دارای بدهی و چک برگشتی را بخشنامه کرد.

پرداخت تسهیلات بانکی به برخی بدهکاران و چک برگشتی‌ها بخشنامه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: «احتراماً، پیرو بخشنامه شماره 95/27577 مورخ 1395/2/1، با موضوع ابلاغ «دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط»، به استحضار می‌رساند به موجب مصوبه شماره 18549/ت53097هـ مورخ 1395/2/19 هیئت محترم وزیران شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی صنعتی، کشاورزی و خدماتی از شمول تصویب‌نامه شماره 211849/ت39399هـ مورخ 1386/12/26، بند‌های (3) و (4) جزء (ج) تصمیم‌نامه شماره 84570/50582 مورخ 1393/7/26 و نیز شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی می‌باشند.

    بر این اساس ماده (3) دستورالعمل مورد اشاره به شرح زیر اصلاح می‌شود:

    ماده 3- بنگاه‌های مشمول این دستورالعمل از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، رعایت نسبت مالکانه و مفاد «آئین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک‌های دولتی» به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی می‌باشند.

    تبصره: موسسه اعتباری می‌تواند بدهی غیرجاری کمتر از10  میلیارد ریال بنگاه‌های مشمول این دستورالعمل را به مدت یک سال امهال کند. منظور از شرکت و واحدهای کوچک و متوسط در این بخش‌نامه، به ترتیب بنگاه‌های اقتصادی دارای تعداد کارکنان کمتر از 50 نفر و بنگاه‌های اقتصادی دارای تعداد کارکنان بین 50 تا 100 نفر است.»

    پیش از این  محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم پیشنهادی به دولت ارائه داده که شرایط پرداخت 16 هزار میلیارد تومان وام برای 228 طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد، تسهیل شود.

    آنگونه که محمدرضا مس‌فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران می‌گوید: در بررسی‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده، 228 طرح صنعتی با پیشرفت بالای بیش از 60 درصد تعیین شده است که با تزریق منابع، تکمیل شوند. در این میان، 16 هزار میلیارد تومان منابع مالی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای این طرح‌ها به دولت پیشنهاد شده است.

    وی می‌افزاید: براساس مذاکراتی که با بانک مرکزی انجام شده است، پیشنهاد شده تا اعطای تسهیلات بدون توجه به بدهی بنگاه‌ها باشد، ضمن اینکه در اعطای این تسهیلات، چک‌های برگشتی اعضای هیات مدیره مدنظر قرار نگیرد و راهن دوم در پذیرش وثایق هم پذیرفته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها