عصر خودرو

سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری شرکت مواد شیمیایی کره جنوبی در ایران

عصر بازار- شرکت مواد شیمیایی و پتروشیمی «تی کی» تولیدکننده فیبرهای موسوم به «اسپاندکس» کره جنوبی، از سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری خود در ایران خبر داده است.

سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری شرکت مواد شیمیایی کره جنوبی در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این شرکت که پیشتر در بازار کشورمان فعال بوده، می گوید هدف از این سرمایه گذاری افزایش تولید برای فروش این فیبرها در بازار ایران و کشورهای دیگر خاورمیانه است.
    این شرکت افزوده است که با این سرمایه گذاری کارخانه تولید فیبرهای اسپاندکس در ایران تولید خواهد شد تا سهم بیشتری از بازار خاورمیانه در اختیار این شرکت کره‌ای قرار بگیرد.
    شرکت «تی کی» کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که پس از لغو تحریم ها فرصت های فراوانی برای همکاری در ایران بدست آورده است.
    براساس این گزارش، قرار است کار ساخت کارخانه اسپاندکس با تولید 10 هزار تن فیبر بزودی آغاز می شود و انتظار می رود کارخانه از سال 2019 میلادی فعالیت تولیدی خود را شروع کند.
    یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی امروز گزارش کرد که با این سرمایه گذاری مضاعف، میزان تولید این فیبرها در ایران در درازمدت تا 30 هزار تن افزایش یابد اما به زمان دقیق این هدف گذاری اشاره ای نکرده است.
    این شرکت از سال 2001 میلادی وارد بازار ایران شد و سال گذشته میلادی میزان صادراتش به ایران که در بدو ورود به این بازار 150 تن بود به 2 هزار و 800 تن رسید.
    شرکت در بیانیه خود خاطر نشان کرده که گفت وگو با طرف های ایرانی برای ساخت کارخانه و مختصات آن آغاز شده است.
    بر اساس گزارش ها، شرکت «تی کی» از زیر مجموعه های گروه کشتیرانی و مواد شیمیایی و پتروشیمی «اس ام» کره جنوبی است و 81 درصد از ارزش کل بازار 21 میلیون دلاری فیبرهای اسپاندکس در ایران را در اختیار دارد.
    موسسه تحقیقات اقتصادی کره جنوبی نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که «سئول» به دنبال صادرات 84.5 میلیارد دلاری به «تهران» در بازه زمانی 2016 تا 2025 از طریق ارتقا و بهبود روابط برای همکاری اقتصادی دوجانبه است.
    کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد. این اشتیاق با رفع تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی و سفر رئیس جمهوری این کشور به تهران به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
    همزمان با سفر خانم «پارک» به تهران و در دیدارهای دوجانبه هیات‌های بلندپایه ایران و کره‌جنوبی بیش از 37 سند همکاری امضا شد که 19 سند آن با حضور روسای جمهوری دو کشور بود.
    در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور به رغم کاهشی که در سایه تحریم ها ایجاد شد، به 6.1 میلیارد دلار رسید که از این بین صادرات ایران به کره 2.3 میلیارد دلار و واردات از آن کشور به 3.7 میلیارد دلار رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها