عصر خودرو

خرید تضمینی گندم از مرز ۶ میلیون تن فراتر رفت

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل برداشت تاکنون از مرز ۶ میلیون و ۲۲‌هزار تن فراتر رفته است.

خرید تضمینی گندم از مرز ۶ میلیون تن فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «سیدسعید راد» افزود: خرید تضمینی گندم تا 19 تیر امسال نسبت به خرید مشابه سال گذشته در همین زمان یک میلیون و 292 هزار تن یعنی معادل بیش از 27 درصد رشد نشان می‌دهد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به پرداخت بیش از 57 درصد از پول خرید گندم به حساب کشاورزان و اهتمام حداکثری برای پرداخت کل مطالبات و جلب رضایت آنان اشاره کرد و گفت: تلاش‌های‌ ما برای تامین پول گندم‌های خریداری شده و به‌روزرسانی پرداخت‌ها با همه توان ادامه دارد.

    راد، با بیان اینکه استان خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و 717 هزار تن پیشتاز خرید تضمینی گندم در کشور است، خاطرنشان‌کرد: استان‌های فارس با خرید 903 هزار تن و گلستان با خرید 531 هزار تن، پس از استان خوزستان رتبه‌های بعدی خرید تضمینی گندم را در اختیار دارند.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون میزان خرید گندم در 14 استان کشور از 100 هزار تن فراتر رفته است، بیان‌داشت: با تداوم تحویل این محصول در استان‌های شمال و غرب و برخی مناطق مرکزی کشور که در حال حاضر در روزهای اوج خرید قرار دارند، بیش از پیش به این آمار افزوده خواهد شد.

    برچسب ها