عصر خودرو

مواضع ضد اوپکی روسیه از زبان یار پوتین

روسیه مقابل اوپک ایستاد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت روس‌نفت که ارتباط بسیار نزدیکی با پوتین، رییس‌جمهور این کشور دارد، گفت: اختلافات داخی، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را نابود می کند و توانایی آن برای اعمال نفوذ بر بازارها، تقریبا از میان رفته است.

روسیه مقابل اوپک ایستاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ایگور سچین در تندترین اظهارنظرها در باره اوپک افزود: اکنون شماری از عوامل عینی، توانایی هرگونه سازمانی از جمله اوپک را برای تحمیل نظر و اراده خود بر بازار از بین برده است و در عمل اوپک به عنوان یک سازمان متحد و یکپارچه دیگر وجود ندارد.

    به گفته سچین، روسنفت از ابتدا در باره احتمال دستیابی به هرگونه توافق مشترک در شرائط کنونی با مشارکت اوپک، تردید داشت.

    وی از روسیه خواست که هرگونه امیدواری به تثبیت احتمالی قیمتها را از هر راهی جز ایجاد توازن مجدد در بازار، کنار بگذارد.

    سچین افزود: عوامل اصلی که در حال حاضر بر بازار تاثیر می گذارند، مالی، فناوری و مقررات هستند که ما می توانیم آن را در نمونه نفت شیل ببینیم که به ابزار نیرومند برای نفوذ در بازار جهانی بدل شده است.

    سچین که یکی از نزدیکترین همکاران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است، تنها مقام روس بود که همواره حتی پس از تصویب طرح توافق با اوپک در کرملین، با این امر مخالفت می کرد.

    روسیه که به شدت از سقوط قیمت نفت آسیب دیده است، در ماههای اخیر از همکاری با اوپک حمایت می کرد تا این که طرح تثبیت قیمت نفت با همکاری کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان، شکست خورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها