عصر خودرو

با انحراف مسیر آتش از میادین نفتی

نفت شیل کانادا بعد از یک هفته توقف عرضه به بازار بازگشت

عصر بازار- رویترز اعلام کرد: شرکت‌های نفت شیل کانادایی پس از یک هفته تعطیلی اجباری تولید نفت خود را مجددا از سر گرفت، طی روزهای گذشته آتش‌سوزی کانادا و کاهش عرضه نفت نفت را افزایش داده بود.

نفت شیل کانادا بعد از یک هفته توقف عرضه به بازار بازگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پس از یک هفته تعطیلی اجباری، شرکت های نفتی کانادا که در حوزه تولید نفت شیل در منطقه آلبرتای این کشور فعالیت می کردند تولید نفت خود را از سر گرفتند.

    آتش سوزی در کانادا در اواخر هفته گذشته میلادی در ایالت آلبرتای کانادا گسترش یافت و شرکت های کانادایی مجبور شدند تولید نفت خود را در این منطقه متوقف کنند.

    این آتش سوزی باعث شد تا فعالیت در سومین میدان نفتی بزرگ جهان تقریبا متوقف شده و کارگران از ترس جان خود و به دستور مقامات این کشور محل کار خود را ترک کنند.

    این آتش سوزی تولید نفت شیل کانادا را با حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش به دو سوم میزان قبل رساند.

    از سوی دیگر ده ها هزار نفر از اهالی منطقه آلبرتا و شهرهای اطراف نیز خانه های خود را ترک کرده و این منطقه به گورستانی از خودروهای سوخته بدل شده است.

    رویال داچ شل هلند اولین شرکتی بود که کار خود را در این میدان نفتی از سر گرفت و دیگر شرکت های نفتی نیز در حال آماده سازی تأسیسات خود برای شروع مجدد فعالیت هستند.

    مقامات کانادایی اعلام کرده اند که علی رغم روند رو به گسترش آتش در این کشور، جهت این آتش‌سوزی تغییر کرده و از مناطق نفتی فاصله گرفته است.

    همچنان برخی تأسیسات نفتی در آلبرتا در معرض خطر آتش سوزی قرار داشته و برخی تأسیسات نیز به دلیل خسارت وارد شده قادر به فعالیت نیستند.

    منابع رسمی محلی آلبرتا اعلام کرده اند که کاهش رطوبت و افزایش دمای هوا این منطقه را مستعد آتش سوزی کرده و این آتش‌سوزی در روز شنبه به دو برابر افزایش یافته بود.

    مقامات کانادایی اعلام کرده اند که 2 ماه است در مناطق آتش سوزی باران نباریده و هیچ چیز غیر از باران نمی تواند به این آتش سوزی پایان دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها