عصر خودرو

عراق صادرات نفت خود را افزایش می‌دهد

عصر بازار- عراق قصد دارد صادات نفت خام بصره را به بیش از ۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

عراق صادرات نفت خود را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عراق قصد دارد صادرات نفت خود را از منطقه جنوبی این کشور برای ماه آینده میلادی یعنی ژوئن به 3 میلیون 470 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

    قرار است تولید نفت خام سنگین بصره در ماه ژوئن به 900 هزار بشکه در روز افزایش یابد، این در حالی است که تولید فعلی نفت خام بصره در ماه جاری میلادی روزانه 645 هزار بشکه است.

    قیمت نفت خام بصره عراق در دو نوع سبک و سنگین یک دلار بیشتر از قیمت رسمی فروش نفت این کشور است و این روند می تواند تاثیر به سزایی در در آمد نفتی این کشور بگذارد.

    همچنین این افزایش تولید نفت خام بصره عراق به دلیل تقاضا کشورهای آسیایی و آمریکا برای این نوع درجه نفتی است. قرار است تولید نفت سبک بصره برای ماه ژوئن به 2 میلیون 570 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

    بر همین اساس صادرات نفت خام بصره عراق در ماه نوامبر سال گذشته میلادی با رسیدن به رقم 3.37 میلیون بشکه در روز به یک رکورد تبدیل شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها