عصر خودرو

ثبت ۶۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل

عصر بازار- معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سامانه جست‌وجوی شغل، ۶۰ هزار فرصت شغلی توسط کارفرماها و کاریابی‌ها اعلام شده است.

ثبت ۶۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمود کریمی بیرانوند» در نشست طرح مهارت‌سنجی 2020 محله کم‌برخوردار اظهار داشت: در کمتر از یک ماه، سه هزار به‌کارگماری از طریق سامانه جست‌وجوی شغلی صورت‌گرفته است.

    وی افزود: 2 هزار و 600 کارفرما اعلام نیاز کرده‌اند و 29 هزار نیروی کار درخواست کار ارائه کرده‌اند.

    معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت کار به سامانه جست‌وجوی اشتغال نظارت می‌کند گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه برطرف‌کردن نیاز کارفرماها و کاریابی‌ها با شناسایی نیروی کار است همچنین اتصال نیروی کار به کارفرماها صورت می‌گیرد.

    وی تأکید کرد: هدف دولت از سامانه جست‌وجوی شغل، تصدی‌گری نیست؛ بلکه طبق آیین کاریابی‌ها، نظارت بر فعالیت کاریابی‌ها و کارفرماهاست.

    کریمی بیرانوند با اشاره به 60 تا 70 درصد مشاغل آینده را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم، گفت: یکی از مسائل و چالش‌های بازار کار ایران که همواره وجود داشته است پیشرفت علم و ورود مشاغل جدید است که کارجویان باید بر اساس اولویت‌های کارفرمایان دانش و مهارت خود را به‌روز کنند.

    وی افزود: سرعت ظهور شغل‌ها و شایستگی‌های جدید احتیاج به مهارت‌ها دارد و عبور از مشاغل سنتی به مشاغل جدید است در 15 سال قبل، کسی فکر نمی‌کرد که با یک گوشی همراه بتواند خدمات ارائه کرد.

    معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: امروز با مسئله دیجیتالی‌شدن بازار کار تعداد و عناوین شغلی جدیدی ایجاد می‌شود که باید بامهارت آموزی از این فرصت بهره برد.

    وی با بیان اینکه وزارت کار دغدغه مزمن بازار کار فارغ‌التحصیلان را پیگیری می‌کند گفت: برای اولین‌بار در سال 1402 به دستگاه‌ها و وزارت علوم تکلیف کردیم که بسته ویژه برای حل بیکاری و پیوست‌های اجرایی را برای جلسه شورای‌عالی اشتغال تهیه کنند.

    کریمی بیرانوند بیان داشت: تحرکات و سیاست‌هایی از سوی وزارت کار برای روند کاهش نرخ بیکاری در جامعه بخصوص فارغ‌التحصیلان شروع شده است؛ اما کافی نیست و نیازمند همراهی همه نهادهای مربوطه هستیم این در حالی است که نرخ بیکاری در سال 1401 نسبت به سال 1400 روند کاهشی داشت و کاهش نرخ بیکاری زنان و مردان بودیم.

    اصلاح آیین‌نامه کاریابی‌ها در دولت سیزدهم

    وی از اصلاح آیین‌نامه کاریابی‌ها در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: پس از 15 سال این آیین‌نامه اصلاح شد و در آن مسائل متعدد و متناسبی با نیاز کار بازار طراحی شد که سامانه جست‌وجوی شغل با بکار گماری و اتصال کارجویان به کارفرماها رقم خورد.

    معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس اطلاعات احصا شده در این سامانه همه نهادهای بخش خصوصی و کاریابی‌ها از این بستر استفاده می‌کنند و تطبیق نیاز بازار کار بامهارت کارجویان پیگیری می‌شود و وزارت کار بر این سامانه نظارت دارد.

    وی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: فرصت‌های شغلی از کارفرمای احصا شده است و صلاحیت و استعدادسنجی نیروی کار در این آزمون بررسی می‌شود.بعد از صلاحیت‌سنجی نیروی کار ماهر به کارفرمایان و شرکت‌های تولیدی و صنعتی برای استخدام معرفی می‌شود، ضمن اینکه پیش از آزمون مهارت به نیروی کار ارائه می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: کارجویان برای شرکت در این آزمون به سامانه https://inre.ir/ مراجعه کنند.

    برچسب ها