عصر خودرو

گلدمن ساکس تحلیل کرد

سقوط آزاد دلار به پایان رسیده است

عصر بازار- بانک گلدمن‌ساکس اعلام کرد با توجه به روند صعودی هفته گذشته، می‌توان برآورد کرد که دوران سقوط دلار به پایان رسیده است.

سقوط آزاد دلار به پایان رسیده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، دلار تقریبا از پایین‌ترین سطح یک سال اخیر خود یک درصد رشد داشته است و پس از رشد ضعیف آمار اشتغال آمریکا نیز به رشد خود ادامه داده است. گلدمن ساکس اعلام کرد رشد بعد از آمار اشتغال نشان می‌دهد که انتظارات بازارا برای رشد اقتصادی و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به سر آمده است و این ارز را در جایگاه اوج‌گیری مجدد قرار داده است.

    البته تحلیلگران استراتژیک «سوسیته جنرال» و «برادران براون» نسبت به این موضوع خوش‌بینی کمتری دارند و اعلام کردند که بهبود بیشتر دلار به آمار اقتصادی بیشتری بستگی دارد.

    رابین بروکس، تحلیلگر ارزی گلدمن‌ساکس اعلام کرد: «دید ما نسبت به دلار همچنان صعودی است و فکر می‌کنیم ارزش دلار از سطح کنونی بالاتر رود. عکس‌العمل دلار به آمار ضعیف‌تر از انتظار به ما می‌گوید که ما ارقام اشتغال نا‌امیدکننده‌ای داریم و دلار به واقع رشد کرده است.»

    بروکس در گزارش روز سه‌شنبه خود اعلام کرد: «گلدمن‌ساکس برآورد کرده که در پی عادی شدن سیاست‌های پولی آمریکا، دلار در دو سال آینده 15 درصد رشد خواهد کرد.»

    هفته گذشته دلار بیشترین رشد خود را در شش ماه اخیر تجربه کرد تا میزان افت خود را در سال 2016 به 4.1 درصد کاهش دهد. دلار برای سومین جلسه متوالی در ماه آوریل سقوط کرده که طولانی‌ترین روند نزولی این واحد پولی از جولای 2014 بوده است.
    شاخص دلار بلومبرگ که این واحد پولی را در مقابل 10 ارز دیگر بررسی می‌کند، بعد از رشد 1.5 درصدی هفته گذشته، تغییر اندکی را به ثبت رساند. در معاملات امروز هر دلار با رشدی 0.9 درصدی در برابر ین 109.27 ین معامله شد تا به بالاترین سطح خود از 27 آوریل برسد.

    چشم‌انداز بازار
    در حالی که سیاست‌گذاران اخیرا در خصوص پتانسیل افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک صحبت می‌کنند، تکرار کرده‌آند که افزایش نرخ بهره در نشست ماه ژوئن FOMC همچنان محتمل بوده و پیش‌بینی کردند که در سال جاری 2 بار افزایش نرخ بهره را شاهد خواهیم بود.

    با این حال معامله‌گران شانس افزایش نرخ بهره در ماه آینده را تنها 6 درصد می‌دانند. بازارها در حال روی گرداندن از فدرال رزرو و بانک‌های مرکزی دیگر هستند.
    ماه گذشته بانک مرکزی ژاپن با تغییر ندادن سیاست‌های پولی، بازارها را شگفت‌زده کرد. این حرکت از نظر اکثر اقتصاددانان بلومبرگ نیز غیرمنتظره بود. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که بانک مرکزی در پاسخ به تقویت ین اقداماتی را انجام خواهد داد.

    ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا پس پایان نشست 21 آوریل این بانک اعلام کرد در خصوص تورم و اقتصاد خوش‌بین است. این در حالی است که اقتصاددانان بلومبرگ پیش‌بینی کرده بودند که سیاست‌های تسهیلی بیشتری در پیش خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها