عصر خودرو

ارزش بازار اپل از سه تریلیون دلار عبور کرد

عصر بازار- اپل معاملات روز جمعه را با ارزش بازار بالای مرز سه تریلیون دلار به پایان برد.

ارزش بازار اپل از سه تریلیون دلار عبور کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آمار رفینیتیو نشان داد که ارزش سهام ارزشمندترین شرکت جهان، 2.3 درصد افزایش یافت و به 193.97 دلار رسید و ارزش بازار این شرکت را به 3.05 تریلیون دلار رساند. این چهارمین رکورد قیمت بالایی بود که سهام اپل بسته شد.

    ارزش بازار اپل سوم ژانویه سال 2022 برای مدت کوتاهی به بالای مرز سه تریلیون دلار صعود کرده بود اما معاملات را پایین این مرز به پایان برده بود.

    پس از گزارش وزارت بازرگانی آمریکا که نشان داد شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی، در ماه مه، کمتر از آوریل رشد کرد و پیشرفت فدرال رزرو در مبارزه با تورم را بارز کرد، ارزش سهام شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، انویدیا و تسلا، رشد چشمگیری پیدا کرد.

    اما با بالا رفتن انتظارات برای پایان سیکل افزایش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو و خوش‌بینی نسبت به پتانسیل هوش مصنوعی، ارزش سهام اپل از ابتدای سال 2023 تاکنون، 49 درصد صعود کرده است.

    نقطه عطف اخیر اپل در رسیدن به ارزش بازار سه تریلیون دلاری، پس از رونمایی هدست واقعیت افزودن گران قیمتی روی می‌دهد که پرریسک‌ترین حرکت اپل از زمان معرفی آیفون در بیش از یک دهه قبل است. سهام این شرکت از آن زمان حدود هفت درصد صعود کرده در حالی که شاخص اس اند پی 500، تنها چهار درصد افزایش داشته است.

    چهار شرکت آمریکایی که ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار دارند شامل آلفابت، آمازون، انویدیا و مایکروسافت هستند که با ارزش بازار 2.5 تریلیون دلار، اپل را دنبال می‌کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام تسلا و متا پلتفرمز امسال بیش از دو برابر شده است در حالی که ارزش سهام انویدیا 190 درصد رشد کرده و این شرکت تراشه‌سازی را به کلوب شرکت‌های تریلیون دلاری وارد کرده است.

    برچسب ها