عصر خودرو

معاون وزیر نفت عنوان کرد:

رسیدن به هدف ۴ میلیارد دلاری با افتتاح ۱۰ واحد پتروشیمی

عصر بازار- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی می‌گوید رسیدن به تولید ۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی تا پایان امسال نیازی به پروژه‌های جدید ندارد و با راه‌اندازی طرح‌های در دست‌ اجرای کنونی به دست خواهد آمد.

رسیدن به هدف ۴ میلیارد دلاری با افتتاح ۱۰ واحد پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،  مرضیه شاهدایی  با بیان اینکه هدف رسیدن به تولید 8 میلیون تن با ارزش 4 میلیارد دلار برای صنایع پتروشیمی تا پایان امسال به پروژه‌های دردست اجرای این صنعت مربوط می‌شود، گفت:‌ برخی واحدهای پتروشیمی در حال تکمیل بوده و در انتهای کارند و برخی دیگر راه‌اندازی شده و منتظر افتتاح‌اند و برخی دیگر تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

    وی افزود: مجموع این واحدها، 10 واحد جدید است که تولیدات صنایع پتروشمی را به 8 میلیون تن می‌ساند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: این برنامه‌ریزی برای امسال جدای از برنامه‌های آتی شرکت صنایع پتروشیمی است، برنامه‌های آتی این شرکت شامل تکمیل پروژه‌های ناتمام و شروع و توسعه طرح‌های جدید با استفاده از خوراک گازی می‌شود.

    ***حل مشکل کمبود خوراک اتیلن غرب تا پایان 95

    شاهدایی در ادامه درباره آخرین وضعیت خط اتیلن غرب، عنوان کرد: این خط به میزانی که واحد وارد سرویس می‌شود خوراک را به مجموعه‌ها می‌رساند، البته میقداری نیز کمبود خوراک در این خط است که با افتتاح فازهای دیگری از پارس جنوبی تا پایان امسال این کمبود خوراک برطرف خواهد شد.

    به گفته وی تا پایان سال جاری، 4 واحد دیگر اتیلنی بعلاوه انشعابات جدیدی از این خط به سمت ماه‌شهر و پتروشیمی ایلام ایجاد می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این‌باره خاطرنشان کرد: این واحدها از خط اتیلن تا زمانی که واحدهای اولفینی‌شان راه‌اندازی شود استفاده می‌کنند و سپس واحدهای جدیدی وارد سرویس خواهد شد.

    شاهدایی درباره مشکل کمبود خوراک در فاز دو کاویان نیز عنوان کرد: این مشکل کمبود خوارک به دولت گذشته باز می‌گردد که در آن زمان روی تکمیل فازهای پارس جنوبی کاری صورت نگرفت و حالا پتروشیمی کاویان دو سال است که آماده دریافت خوراک اتان و آغاز کار خود است.

    وی ادامه داد: بنابراین دولت ناچار است فازهای پارس جنوبی را توسعه دهد تا خوراک لازم برای این مجتمع تامین شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها