عصر خودرو

ظرفیت صادرات ال‌پی‌جی ایران به سالانه ٥ میلیون تن می‌رسد

عصر بازار- ظرفیت صادرات ال‌پی‌جی ایران با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی به سالانه پنج میلیون تن می‌رسد.

ظرفیت صادرات ال‌پی‌جی ایران به سالانه ٥ میلیون تن می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران در همایش بین المللی آرگوس گفت: تولید ال پی جی ایران تا سال 2018 شاهد افزایش صد درصدی خواهد بود و این مقدار را می توانیم با پایانه‌های صادراتی موجود به بازارهای هدف صادر کنیم.

    محمدعلی براتی افزود: در صورت ادامه افزایش تولید، ساخت پایانه های جدید صادرات ال پی جی از جمله برنامه های صنعت نفت کشور خواهد بود و این حوزه ظرفیت بالا و سوددهی مناسبی برای شرکتهای سرمایه گذار بخش خصوصی دارد.

    وی با بیان این که برخورداری از ذخایر بالای گاز و در عین حال حفاظت از محیط زیست اهمیت زیادی در بازار رقابت دارد، تاکید کرد: حجم تولید ال پی جی از سال 2010 تا سال 2016 شاهد افزایش 70 درصدی بوده است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران ادامه داد: هم اکنون 40 درصد از ال پی جی جهان از طریق پالایشگاههای نفت، ٣٥ درصد از طریق پالایشگاههای گاز و بقیه از محل گازهای همراه تولید می شود.

    وی با بیان این که هم اکنون حجم تولید و صادرات ال پی جی تولیدی در مجتمع گاز پارس جنوبی به مرز ٣ هزار تن رسیده است، تصریح کرد: با راه اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 700 هزار تن به ظرفیت تولید ال پی جی ایران اضافه می شود.

    براتی در ادامه به برنامه این شرکت برای افزایش کیفیت ال پی جی تولید ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانسته ایم مقدار گوگرد موجود در محصولمان را به سطح استاندارد جهانی برسانیم.

    وی گفت: برای دستیابی به محصولی با کیفیت، از فناوریهای نوین و همکاری شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بهره گرفته ایم که این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات تولیدی ایران شده است.

    به گفته براتی، با افزایش کیفیت محصول تولیدی، امکان گسترش بازارهای موجود ایران فراهم شده است و افزون بر بازار خاورمیانه می توانیم به دیگر مناطق جهان نیز صادرات داشته باشیم.

    براساس اعلام وزارت نفت، شرکتهای بزرگ و فعال حوزه ال پی جی جهان از ٦٥ کشور از جمله استرالیا، انگلیس، هلند، نیوزلند، هند، پاکستان و... برای نخستین بار به منظور حضور در همایش بین المللی ال پی جی که هر ساله از سوی موسسه آرگوس (ARGUS) برگزار می شود، در تهران گردهم آمده اند.

    بر پایه این گزارش، این همایش، فعالان بازار منطقه و جهان را گردهم آورده تا درک اساسی از جریانهای کنونی بازار را به دست آورند و با یکدیگر ارتباطات تجاری ایجاد کنند. این همایش که با توجه ویژه به چالشها و نیازهای صنعتی برگزار شده است، عناوینی را پوشش می دهد که برای فعالان بازار اولویت بندی شده تا با در نظر گرفتن بهره وری، تجارت این محصول را گسترش دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها