عصر خودرو

نگاهی به رینگ معاملاتی جدید بورس فلزات لندن؛

صندلی های دایره وار و چرمی سرخ، همچنان پابرجاست

عصر بازار- بورس فلزات لندن روز ۱۸ فوریه سال جاری میلادی به رینگ تازه تاسیس شده خود (ساختمان شماره ۱، میدان فینزبری، لندن) که در آن معاملات حراج حضوری صورت می پذیرد، نقل مکان کرد که به گفته مدیران این بورس با وجود حفظ ظاهر سنتی اما روی موارد نرم افزاری و تکنولوژیک این بورس هزینه زیادی شده است.

صندلی های دایره وار و چرمی سرخ، همچنان پابرجاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بورس فلزات لندن 139 سال است که فرایند شفاف سازی و کشف قیمت جهانی معاملات فلزات را به عهده دارد. جابجایی مکان این رینگ معاملاتی که برای چهارمین بار در طول این سال ها صورت می گیرد، اقدام دیگری در راستای مدرن سازی بورس فلزات بود که از سال 2012 مالکیت آن در اختیار بورس هنگ کنگ است.

    رئیس بورس فلزات لندن، "گری جونز" گفت:  ما تعهد خود به این رینگ معاملاتی که از قدیم الایام مکانی معتبر برای تعیین قیمت فلزات می باشد را  با انتقال آن همراه  خودمان به مکان جذاب کنونی نشان دادیم. سرمایه گذاری ما در زمینه های فناوری و زیرساخت ها در این رینگ معاملاتی تداوم اهمیت آن در بازار کنونی جهان تضمین می کند.

    این رینگ معاملاتی شکل دایره وار سنتی خود همراه با صندلی های چرمی سرخ رنگش را حفظ کرده و در عین حال یک میلیون پوند صرف ارتقا موارد تکنولوژیک از جمله  نصب تابلو روی دیوارها نموده تا بین این رینگ معاملاتی و بورس فلزات از نظر تعیین قیمت الکترونیک هماهنگی بیشتری ایجاد شود. در این صورت برای معامله گران تاخیر زمانی انتقال اطلاعات به حداقل می رسد.

    به گفته "استوارت اسلوان"، یکی از مدیران ارشد بورس فلزات لندن، این جابجایی اخیر به ما این فرصت را داد تا متوجه شویم در چه نقاطی می توانیم وضعیت این رینگ معاملاتی را ارتقا دهیم و کارایی آن را بهبود ببخشیم. او همچنین اشاره کرد که طراحی جدید تالار با مشارکت و همفکری اعضای رینگ معاملاتی بوده است.

    این رینگ از ابتدای تاسیس خود در سال 1877 که بالای یک مغازه کلاه فروشی در" لومبارد کورت" تا به حال چهار بار تغییر مکان داده است. روکش صندلی های این تالار که کارکردی سمبلیک دارند در این جابجایی از مکان قبلی در خیابان "لیدن هال" به اعضای معامله گر در همین رینگ که علاقه به خرید آنها نشان دادند فروخته شد و عواید آن به آسایشگاه خیریه ای به انتخاب بورس فلزات لندن با نام" سرپناه کوچک" داده شد.

    * امین نجاری، کارشناس امور بین الملل بورس کالای ایران

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها