عصر خودرو

معاون بین الملل وزیرنفت:

مشکل بیمه P&I CLUBنفتکشها حل شده است

عصر بازار- معاون بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از حل مشکل بیمه پی اند آی کلاب (P&I CLUB) نفتکش ها خبر داد.

مشکل بیمه P&I CLUBنفتکشها حل شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در بیمه پی.اند.آی مسئولیت مالکان کشتی پوشش داده می‏شود که این قرارداد در فرایند بازرسی، مشاوره و در بسیاری از موارد آموزش منعقد می‏شود.
    امیرحسین زمانی نیا با اشاره به حل مشکل خط لوله «سومد» مصر (از دریای سرخ به مدیترانه) گفت: در این زمینه تفاهم شده، نفتکش های بزرگ (VLCC) محموله های نفتی را در ساحل دریای سرخ تخلیه و پس از انتقال از طریق خط لوله سومد به دریای مدیترانه، دوباره آن را بارگیری کند.
    معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه سهام خط لوله «سومد» در اختیار عربستان، امارات و کویت است، افزود: سومد یک خط لوله نفت در مصر است که ترمینال عین السخنه در خلیج سوئز را به ساحل اسکندریه در دریای مدیترانه متصل می‌کند و این خط لوله به عنوان جایگزینی برای صادرات نفت از خلیج فارس که باید از کانال سوئز بگذرد به شمار می رود.
    وی در خصوص استقبال شرکتهای خارجی از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نیز گفت: پس از اجرای برجام، تعامل شرکت های خارجی و داخلی افزایش پیدا کرده است.
    وی این نمایشگاه را متفاوت از نمایشگاه های دیگر ارزیابی کرد و افزود: دلیل این متفاوت بودن اجرای برجام بود که تعامل بیشتر شرکت های خارجی را در پی داشت و این تعامل به رونق جدی صنعت نفت کمک می کند.
    استفاده از خط لوله سومد امکان حمل محموله های بزرگ نفتی به دریای مدیترانه و اروپا را فراهم می کند و استفاده از خط لوله سومد حضور نفتکشهای بزرگ ایران در بازار نفت اروپا و مدیترانه گسترش می یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها