عصر خودرو

افت ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۰ خرداد) با ۱۷ هزار و ۳۸۱ واحد کاهش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۲۷۱ هزار واحدی ایستاد.

افت ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با هشت هزار و 383 واحد کاهش به 765 هزار و 509 واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و 902 واحد افت به 447 هزار و 622 واحد رسید.

    امروز در معاملات بورس تهران، بیش از 11 میلیارد و 13 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 82 هزار و 330 میلیارد ریال معامله شد.

    صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 930 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با 221 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 179 واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با 174 واحد و توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با 126 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

    همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 686 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با 801 واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با 729 واحد، مخابرات ایران (اخابر) با 684 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با 651 واحد و ایران خودرو (خودرو) با 630 واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

    بر پایه این گزارش، امروز مهندسی نصر ماشین (خنصیر)، ایران خودرو (خودرو)، بیمه دانا (دانا)، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، بانک ملت (وبملت)، سایپا (خساپا) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و 865 میلیون برگه سهم به ارزش 10 هزار و 928 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز 202 واحد کاهش داشت و به 28 هزار و 624 واحد رسید.

    در این بازار بیش از 9 میلیارد و 382 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 355 هزار و 356 نوبت بود.

    صنایع مادیران (مادیرا)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، پتروشیمی مارون (مارون)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و نفت پاسارگاد (شپاس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

    در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بانک دی (دی)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

    برچسب ها