عصر خودرو

تسهیل تجارت و دلارزدایی دستاوردهای اتحادیه‌ پایاپای آسیا

عصر بازار- قادری گفت: در شرایط تحریم، باید به سمتی حرکت کرد تا به شکل‌های مختلف وابستگی به دلار کاهش یابد.

تسهیل تجارت و دلارزدایی دستاوردهای اتحادیه‌ پایاپای آسیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا؛ جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره دستاورد‌های اتحادیه پایاپای آسیایی گفت: یکی از دستاورد‌های این اتحادیه حرکت به سمت تعریف جایگزین برای سوئیفت است که به دنبال تحریم‌های ظالمانه آمریکا قطع شده است.

    وی در ادامه ابراز کرد: اجرایی شدن این مسئله به مقابله با تحمیل اراده اقتصادی آمریکا و فشار‌های سیاسی به کشور ما کمک خواهد کرد تا سیستم بانکی و مالی در رابطه با کشور‌های مختلف بدون مشکل کار خود را انجام دهد و انتقال پول و مسائلی مانند خارج از هر نگرانی عملیاتی شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در این خصوص یادآور شد: طبعا در شرایطی که تحت فشار تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته‌ایم، باید به سمتی حرکت کرد تا به شکل‌های مختلف بتوان وابستگی را به دلار آمریکا و ارز کشور‌هایی که درصدد هستند تا به دلیل مسائل سیاسی اراده خود را بر ما تحمیل کنند، کاهش داد و برای چنین تصمیماتی مانع به وجود آورد.

    نماینده مردم شیراز و زرقان در ادامه بیان کرد: مهمترین تاثیر اتحادیه پایاپای آسیایی تسهیل مراودات پولی و مالی است. آمریکا از ایران به دلیل راهبرد سیاسی مستقل عصبانی است، بنابراین درصدد برآمده تا این ناراحتی خود را با ایجاد محدودیت اقتصادی و کنترل نقل و انتقال دلار جبران کند، البته کشور ما هم تا به امروز با روش‌های گوناگونی این تحریم‌ها را دور زده و اجازه نداده تا آمریکا به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

    قادری در ادامه یادآور شد: اتحادیه پایاپای آسیایی در توسعه تجارت نیز کمک کننده خواهد بود، زیرا هزینه‌های مبادلات اقتصادی را کاهش و راه را بر دستیابی به هدف آسان‌تر می‌سازد.

    برچسب ها