عصر خودرو

برنامه توسعه بازار LPG اعلام شد؛

خاورمیانه بزرگترین بازار گازمایع ایران

عصر بازار- مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز ایران با تشریح برنامه های جدید افزایش صادرات گازمایع ایران، اعلام کرد: با راه اندازی فازهای جدید صادرات LPG ایران به ۵۰۰۰ تن افزایش می‌یابد.

خاورمیانه بزرگترین بازار گازمایع ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدعلی براتی امروز در همایش صنعت گاز مایع درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات گاز مایع ایران، گفت: تولید گاز مایع ایران تا سال 2018 میلادی شاهد افزایش 100 درصدی خواهد بود و افزایش تولید از مسیر پایانه های موجود امکان صادرات به بازارهای جهانی را دارد.

    مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز ایران با اعلام اینکه در صورت ادامه افزایش تولید، ساخت پایانه‌های جدید صادرات گاز مایع یکی از برنامه‌های توسعه ای صنعت نفت و گاز کشور خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون حجم تولید جهانی گاز مایع از سال 2010 تا سال 2016 میلادی افزایشی 70 درصدی را تجربه می کند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی حدود40  درصد از گاز مایع جهان توسط پالایشگاه‌های نفت، ٣٥ درصد در پالایشگاه‌های گاز و بقیه از محل گازهای همراه تولید و عرضه می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر حجم تولید و صادرات گاز مایع تولیدی در مجتمع گاز پارس جنوبی به مرز ٣ هزار تن رسیده که پیش بینی می‌شود با راه اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 700 هزار تن به ظرفیت تولید گاز مایع ایران اضافه می شود.

    براتی با بیان اینکه هم اکنون افزایش و بهبود کیفیت ال پی جی تولید ایران یکی از برنامه های در دست اجرا است، تبیین کرد: بر این اساس ارتقای کیفیت و استاندارد گاز مایع تولیدی به بالاترین سطح جهانی و کاهش میزان گوگرد موجود در آن از دیگر سیاست‌های محوری صنعت گاز مایع در کشور است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با یادآوری اینکه با بهبود کیفیت امکان افزایش و توسعه بازارهای صادرات گاز مایع ایران وجود دارد، تاکید کرد: هم اکنون خاورمیانه یکی از بازارهای صادرات گاز مایع کشور است.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت صادرات گاز مایع ایران با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی به سالانه پنج میلیون تن افزایش می یابد.

    علی حسینی عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی صنایع پتروشیمی هم در این گردهمایی با بیان اینکه ایران تا سال 2020 میلادی، 40 درصد از صادرات گاز مایع خاورمیانه را به خود اختصاص خواهد داد، گفت: با ورود فازهای جدید پارس جنوبی و برنامه ریزی برای کاهش مصرف داخل، ظرفیت صادرات گاز مایع ایران افزایش می‌یابد.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از سال 2015 تا سال 2020 میلادی شاهد افزایش ١٩ درصدی صادرات گاز مایع خواهیم بود، تاکید کرد: از این رو با افزایش 4 درصدی تولید و کاهش 4 درصدی مصرف داخل می توانیم سهم قابل توجهی را در بازار جهانی این محصول به خود اختصاص دهیم.

    به گفته حسینی، تا سال 2018 میلادی شاهد ورود فازهای جدید پارس جنوبی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این منطقه خواهیم بود و این برنامه در افزایش تولید گاز مایع ایران تاثیرگذار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها