عصر خودرو

یک فعال بازار سرمایه مطرح کرد

انتشار اوراق عرضه یورویی با کمک بانک‌های خارجی

عصر بازار- یکی از فعالان بازار سرمایه می‌گوید در حال حاضر فرصت مناسبی است تا با کمک بانک‌های خارجی که به ایران می‌آیند اوراق ارزی یورویی منتشر کنیم تا هم مبادلات کشور تسهیل شود و هم نرخ پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی کاهش یابد.

انتشار اوراق عرضه یورویی با کمک بانک‌های خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی قاسمی – مدیر عامل تامین سرمایه بانک ملت - اظهار کرد: در حال حاضر حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به تامین مالی ارزی احتیاج دارد و الان موقعیت مناسبی است که با استفاده از بانک‌های خارجی که به ایران می‌آیند بتوانیم اوراق ارزی یورویی منتشر کنیم.

    وی افزود: ما باید در ابتدا شرکت‌های نفتی خود را رتبه‌بندی کرده و بعد به کمک بانک‌های خارجی اوراق عرضه یورویی منتشر کنیم تا نرخ پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی کاهش پیدا کند، مبادلاتمان تسهیل شود و در میان بانک‌های خارجی شناخته شویم.

    مدیر عامل تامین سرمایه بانک ملت ادامه داد: بازار سرمایه باید برای جذب بانک‌های خارجی تلاش کند. انتشار اوراق ارزی باید در درجه اول برای شرکت‌های حوزه انرژی صورت پذیرد. این موضوع مهم‌ترین فعالیتی است که بازار سرمایه می‌تواند در سال 1395 داشته باشد.

    قاسمی درباره‌ی وضعیت فعلی بورس اوراق بهادار و سهام شرکت‌ها گفت: بازار در سال گذشته در بعضی از سهام‌ها به صورت هیجانی عمل کرده و در حال حاضر با تحلیل فاندامنتالی جلو می‌رود.

    وی اضافه کرد: در شرایط کنونی بازار هنوز به آرامش نسبی نرسیده و نتوانسته سمت و سوی خودش را پیدا کند. این موضوعات شاید هم مقداری به علت تعلل در تصویب بودجه سال 1395 و بحث تمدید برنامه ششم توسعه باشد.

    مدیر عامل تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به سیاست تک‌نرخی شدن ارز که توسط بانک مرکزی عنوان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته نرخ مرجع یوروی بانک مرکزی حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده این یعنی از 3100 تومان به 3408 تومان رسیده است. اگر این مبلغ به 4200 تومان بازار آزاد برسد معادلات شرکت‌های صنعت خودرو، پالایشگاهی و پتروشیمی در بازار سرمایه تغییر می‌کند.

    قاسمی تاکید کرد: بازار سرمایه برای جمع‌بندی اطلاعات و تحلیل مناسب احتیاج به آرامش دارد. از سویی در دو ماه آینده مجامع بورس‌ها برگزار می‌شود و همیشه نزدیک مجامع در بازار سرمایه تب و تاب‌هایی برای افزایش و کاهش قیمت سهام وجود دارد.

    وی ادامه داد: در صنعت بانکداری از یک سمت می‌گوییم سوئیفت آزاد شده و از طرفی خارجی‌هایی که آمده‌اند هنوز به دنبال مذاکراتی هستند که درها باز شوند. بحث اعتبارات اسنادی، فاینانس و ریفاینانس یک شبه ایجاد نمی‌شود، چرا که این موضوعات نیازمند بستر زمانی مناسب است که من فکر می‌کنم در سال 1395 این موضوع شفاف می‌شود تا بانک‌ها بتوانند عامل‌های کارگزاری خود را در خارج از کشور پیدا کنند.

    مدیر عامل تامین سرمایه بانک ملت بیان کرد: اخبار ضد و نقیضی که در صنایع مختلف ایجاد می‌شود مقداری در افزایش یا کاهش قیمت سهام‌ها موثر است.

    قاسمی با اشاره به کاهش سود سپرده‌های بانکی گفت: کاهش سود سپرده‌های بانکی تا 18 درصد و خبرهایی که شنیده می‌شود این سود قرار است از 18 درصد هم کمتر شود، می‌تواند باعث سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار سرمایه و صنعت ساختمان شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازارhttp://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     
    برچسب ها