عصر خودرو

توافق تولیدکنندگان بر سر فریز نفتی فعلا منتفی است

عصر بازار- در حالی که ایران اعلام کرده است تقریبا آماده پیوستن به طرح فریز نفتی است بانک های مورگان استنلی و بارکلیز می گویند فعلا توافقی در کار نخواهد بود.

توافق تولیدکنندگان بر سر فریز نفتی فعلا منتفی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ایران می گوید تقریبا آماده گفت و گو با دیگر اعضای اوپک درباره محدود کردن تولید نفت است، زیرا صادرات نفت این کشور به سطح قبل از تحریم ها رسیده است. بانک های مورگان استنلی و بارکلیز می گویند فعلا توافقی در کار نخواهد بود.

    به گفته میسوین ماهش، تحلیلگر بانک بارکلیز، در حالی که قیمت ها نسبت به پایین ترین رقم 12 سال اخیر در ماه ژانویه 65 درصد افزایش یافته، اقدام مشترک کشورهای عضو اوپک احتمالا لازم نخواهد بود. مورگان استنلی هم می گوید، افزایش قیمت ها در حال کاهش ضرورت اقدام از سوی اوپک است.

    ماهش افزود: «بازار به توازن خواهد رسید، اما قیمت های بالاتر ممکن است این فرآیند را کندتر کند.... (سوال این است که) آیا واقعا قیمت نفت خیلی سریع بالا برود، از نظر برقراری توازن در بازار در دراز مدت به نفع این کشورها خواهد بود.

    بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز یکشنبه گفت، تهران در ماه جاری میزان صادرات نفت خود را نسبت به دوره تحریم ها دو برابر خواهد کرد و به 2 میلیون بشکه در روز خواهد رساند.

    رکن الدین جوادی، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفته، افزایش فروش نفت ایران به سطح قبل از تحریم ها، می تواند راه را برای ایران و دیگر اعضای اوپک برای گفت وگو درباره محدود کردن تولید در طی یک یا دو ماه آینده همواره کند.

    بعد از لغو تحریم ها در ماه ژانویه، و افزایش دسترسی ایران به بازارهای جهانی نفت و سرمایه گذاری خارجی، این کشور قصد دارد صنعت انرژی خود را بازسازی کند و سهم خود از بازار نفت را باز پس بگیرد. ایران در ماه گذشته از پیوستن به طرح فریز نفتی خودداری کرد.

    بر اساس آمارهای موسسه جودی، ایران در سال 2011، یعنی پیش از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا روزانه حدود 2 میلیون بشکه نفت صادر کرد. به گفته زنگنه، در دوران تحریم ها، ایران نیمی از این میزان نفت را صادر می کرد. ایران در ماه آوریل روزانه 3.5 میلیون بشکه نفت صادر کرد در حالی که این رقم یک سال قبل حدود 2.8 میلیون بشکه بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها