عصر خودرو

واکنش بازارهای سهام آسیا به ریزش قیمت نفت

عصر بازار- بازارهای سهام آسیا در معاملات روز جاری تحت تاثیر ضعیف شدن قیمتهای نفت با نوسان روبرو شدند، اما بورس ژاپن پس از وعده دولت این کشور برای مداخله در بازار ارزی، به میزان چشمگیری صعود کرد.

واکنش بازارهای سهام آسیا به ریزش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.2 درصد کاهش یافت و در پایین‌ترین سطح دو ماه گذشته ایستاد.

    شاخص نیک‌کی ژاپن 1.5 درصد و کسپی کره جنوبی 0.2 درصد و شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 0.3 درصد افزایش یافت. شاخص شانگهای کامپوزیت در چین ثابت بود و هانگ سنگ هنگ کنگ 0.4 درصد اُفت کرد.

    تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد اگر ین رشد یکباره ای در برابر دلار آمریکا داشته است طبیعی است که دولت در بازار مداخله کند. قوی شدن ارزش ین درآمد صادرکنندگان ژاپنی را تحت فشار قرار داده است زیرا کالاهای صادراتی به بازارهای خارجی را گرانتر می‌کند.

    ین ژاپن تا پایان معاملات روز گذشته در برابر دلار آمریکا ضعیف شد، اما در ابتدای معاملات روز سه شنبه آسیا ثابت بود و هر دلار 108.77 ین معامله شد.

    به گفته تحلیلگران، ضعیف‌تر شدن ین سرمایه گذاران را تشویق کرده و بازار سهام ژاپن در پی بهبود اندک دلار، صعود کرده اند.

    در چین بازارهای سهام پس از گزارشی که نشان داد تورم مصرف کننده 2.3 درصد در آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است، نوسانی بودند. نرخ مذکور تقریبا مطابق با پیش بینی تحلیلگران بود.

    فروش گسترده در بازار معاملات کالای چین روز سه شنبه از سرگرفته شد و بهای معاملات میلگرد فولادی در شانگهای 6.4 درصد کاهش یافت در حالیکه بهای معاملات سنگ آهن هم 5.3 درصد ریزش کرد و به 382.5 یوان در هر تن رسید. رگولاتورهای چین تدابیری را اتخاذ کرده اند تا مانع سفته بازی در بازارهای بعضی از کالاها شوند.

    در وال استریت، روز دوشنبه شاخصهای استاندارد اند پورز 500 و نزدک کامپوزیت در محدوده مثبت بسته شدند در حالیکه داوجونز اینداستریال اوریج به دلیل ابهاماتی که در بازارهای نفت وجود داشت و سهام انرژی را تحت فشار قرار داد، عقب نشینی کرد. استاندارد اند پورز با 1.55 واحد افزایش، در 2058.69 و نزدیک کامپوزیت با 14.05 واحد افزایش در 4750.21 واحد بسته شد در حالیکه داوجونز با 34.72 واحد یا 0.2 درصد کاهش، در 17705.91 واحد بسته شد.

    نفت خام آمریکا پس از سقوط 2.8 درصدی در روز دوشنبه، در ابتدای معاملات روز جاری بازار آسیا 0.3 درصد کاهش یافت و به 43.31 دلار در هر بشکه افزایش یافت. نفت برنت با 3.8 درصد کاهش، به 43.63 دلار رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها