عصر خودرو

تحلیل بورس تهران، داو جونز و نفت

شاخص کل بورس در مسیر نزول یا در مدار منطق؟

عصر بازار- شاخص کل بورس تا زمانی که بالای ۷۰ هزار واحد است، کلیه حرکات نزولی آن دلالت بر اصلاح بازار دارد و اصلاح اخیر نیز در اولین حمایت که ۷۶ هزار و ۲۵۰ است، امکان صعود مجدد را دارد. همچنین در صورت شکست این حمایت، ریزش تا حوالی ۷۰ هزار واحد میتواند اجتناب ناپذیر باشد. بنابراین ۷۶ هزار و ۲۵۰ واحد زمانی برای تصمیم گیریهای مهم است.

شاخص کل بورس در مسیر نزول یا در مدار منطق؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»،  70 هزار واحد از آنجا اهمیت زیادی دارد که با شکست آن خروج سرمایه از بورس را به صورت تصاعدی تشدید خواهد کرد و دوره بدون بازدهی و یا آمادگی برای رکود مجدد در بورس را رقم خواهد زد. به این ترتیب رفتار هیجانی معامله گران را تشدید خواهد کرد. در حال حاضرعلامتی برای شکست کف مهم 70 هزار واحد وجود ندارد. اما گذشت زمان وعدم تحرک صعودی شاخص به بالای 78 هزار و 800 به نفع نزول عمل خواهد کرد و عامل مهمی در شکست این کف خواهد بود.

    داو جونز

    به طور کلی وضعیت این شاخص تا زمانی که بالای 17 هزار و 200 واحد و در حالت خوشبینانه تا وقتیکه بالای 16 هزار و 200 واحد است را می توان صعودی دانست و با شکست این سطوح باید منتظر نزولهای بزرگ در این شاخص باشیم که هدف بالقوه 14 هزار و 800 واحد را نشانه خواهد رفت و حاکی از یک چالش نسبتا قوی برای سهامداران خواهد بود.

    برای صعودی شدن مجدد شاخص، نیاز به عبور از 18 هزار و 200 واحد و تثبیت یک هفته ای در بالای آن است که در کوتاه مدت و حتی برای یکی دو هفته آینده هنوز علایم قوی برای این حرکت مشاهده نمی شود. اما به احتمال قویتر برای یک یا دو هفته آینده بالای 17 هزار و 200 واحد نوسان خواهد داشت. سقف مهم در طی این زمان نیز عدد 17 هزار و 800 واحد است که فعلا مانع از صعودهای قوی است. برای چند روز آینده دیده شدن 17 هزار و 400 واحد و 17 هزار و 200 واحد احتمال بالاتری دارد و فعلا در نقاط بالا باید موقعیت فروش را بررسی کرد. بنابراین در صورتی که سهام مربوط به این شاخص را در سبد خود دارید نسبت به شناسایی سودهای خود اقدام کنید و یا موقعیت هج را انتخاب کنید.

    نفت (وست تگزاس)

    ناحیه فعلی 43 تا 43.6 دلار در هر بشکه اگر چه برای کوتاه مدت جذابیت زیادی برای خرید دارد اما قوی بودن روند نزولی در پریودهای زمانی بالاتر، مانع از ورود جریان نقدینگی قوی است و ترس و احتیاط را در خریداران تحریک میکند. بنابراین از ناحیه قیمتی فعلی تا ناحیه هدف 48 ( و احیانا 52) دلار ناحیه بسیار پر چالشی برای معامله گران طلای سیاه خواهد بود. در حال حاضر احتمال دیده شدن اعداد پایین از جمله 39 دلار و 33 دلار هنوز وجود دارد.

    خریداران قبلی و بلند مدت نیز در صورتی که قیمت در حد یک روز در زیر عدد40 دلار نوسان کرد، نسبت به شناسایی سود اقدام کنند. و در صورت عدم توانایی در شکست این سطح برای خرید مجدد اماده باشند. این حالت در دو تا سه روز اینده ممکن است اتفاق بیافتد.

    *سعید محمدی جزی تحلیلگر

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها