عصر خودرو

چه عواملی بر روند معاملات تاثیر می گذارند؟

کاهش آرام قیمت ها در بازار فولاد

عصر بازار- کاهش قیمت میلگرد و کلاف در بازار فولاد تهران و ثبات نسبی و افزایش محدود قیمت تیرآهن را می توان مهمترین ویژگی های این بازار در روزهای اخیر دانست هرچند که احتمال کاهش بیشتر قیمت های جهانی ، ابهامات جدیدی را به این بازار تزریق کرده است.

کاهش آرام قیمت ها در بازار فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در بازار داخلی شاهد ادامه روند کاهشی قیمت ها هستیم تا جایی که بخش بزرگی از مصنوعات فولادی در مسیر افت نرخ ها قرار دارد. در بازار تهران قیمت انواع مختلف میلگرد در هفته جاری در مسیر کاهش نرخ بوده تا جایی که بخش بزرگی از افزایش قیمت هفته های قبل خود را از دست داده است هرچند که هنوز در بین فعالان بازار کف قیمتی مشخصی برای این کالا ترسیم نشده است.

    عقب نشینی خریداران و کاهش حجم تقاضای مؤثر ، ترس فعالان بازار از افت بیشتر نرخ ها ، ابهام نسبت به آینده این بازار ، پایین بودن نسبی قیمت شمش ، کاهش قیمت های جهانی فولاد و سنگ آهن ، مشکلات حمل و نقل به دلیل بارش باران و حتی بسته شدن برخی از جاده های ارتباطی و همچنین امید به افزایش تقاضا در روزهای گرم پیش رو مواردی است که این بازار را با ابهامات بسیاری رو به رو ساخته است.

    کاهش قیمت میلگرد و کلاف در بازار تهران در شرایطی رخ می دهد که در روزهای اخیر قیمت تیرآهن از ثبات نسبی برخوردار بوده و حتی رشد نرخ های محدودی را نیز تجربه کرده است. با توجه به این شرایط به نظر می رسد وضعیت کلی در بازار فولاد چندان هم متناسب نیست یعنی احتمال تغییر وضعیت را در ذات خود نهفته دارد.

    در ساعات پایانی روز دوشنبه برخی از فروشندگان قیمت های پایین تری را پیشنهاد کردند که احتمال تضعیف بیشتر قیمت ها در بازار میلگرد را تقویت می کند هرچند این تنها یک گمانه زنی به شمار می رود. با توجه به روند کاهشی قیمت ها در بازار چین در اولین روز کاری در هفته جاری میلادی ، دورنمای بازار فولاد داخلی با ابهامات جدیدی رو به رو شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها