عصر خودرو

آغاز مذاکرات جدید گازی ایران-روسیه؛

مدیران بزرگترین شرکت گاز جهان به تهران می‌آیند

عصر بازار- هیاتی ۳۰ نفره شرکت گازپروم روسیه به عنوان بزرگترین شرکت صادرکننده گاز جهان به زودی به منظور آغاز مذاکرات جدید گازی با ایران راهی تهران خواهند شد.

مدیران بزرگترین شرکت گاز جهان به تهران می‌آیند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، هیاتی 30 نفره شرکت گازپروم روسیه به عنوان بزرگترین شرکت صادرکننده گاز جهان به سرپرستی معاون رئیس کل گازپروم به زودی به منظور آغاز مذاکرات جدید گازی با ایران راهی تهران خواهند شد.

    بر این اساس مشارکت در طرح‌های جدید توسعه صنعت گاز ایران به ویژه مشارکت در ساخت چند خط لوله انتقال گاز، توافق بر سر جزئیات اجرای قراردادهای سوآپ گاز طبیعی و احتمالا مشارکت در طرح‌های تولید LNG و مینی LNG از مهمترین اهداف سفر مدیران ارشد شرکت گازپروم روسیه در تهران خواهد بود.

    در حال حاضر به دلیل گسترده بودن حوزه‌های کاری صنعت گاز، 6 کارگروه مشترک بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم روسیه تشکیل و قرار شده است در حاشیه سفر هیات روس به تهران کارشناسان دو شرکت در کارگروه های مختلف گفتگوهای جدید با محورهای سرمایه گذاری، توسعه تجارت گاز و انتقال فنآوری را آغاز کنند.

    عزیزالله رمضانی مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز با تایید سفر هیات روسی به تهران، گفت: کارگروه‌های مشترک بین ایران و گازپروم روسیه در بخش تجارت گاز، تحقیق و توسعه، تولید و اجرای پروژه‌های مشترک، کاربری گاز تعریف و در قالب آن مکاتبات و مذاکراتی هم تاکنون انجام شده است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هیات گازی روس در قالب چهار کارگروه عازم تهران خواهند شد، اظهار داشت: در این چهار کارگروه درباره جزئیات همکاری بیشتر با مدیران شرکت گاز ایران مذاکره می‌کنند.

    در همین حال، حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز هفته‌جاری در نشستی خبری با بیان اینکه تاکنون هیچ پروژه گازی شامل ساخت خط لوله و یا پالایشگاه به شرکت‌های روس واگذار نشده است، تاکید کرده است: با این وجود، آمادگی داریم که در صورت ارائه پیشنهادهایی از سوی شرکت‌های روس، با این شرکت‌ها در صنایع گاز همکاری کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها