عصر خودرو

معاون وزیر صنعت خبر داد:

بازگشت ۳۱۰۰ واحد صنعتی کشور به عرصه تولید

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم حدود ۳۱۰۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت به چرخه تولید برگشته و احیا شده‌اند، گفت: در سال گذشته حدود ۱۷۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد به چرخه تولید برگشتند.

بازگشت ۳۱۰۰ واحد صنعتی کشور به عرصه تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی رسولیان شامگاه دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه 1402 در جریان بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شهید چمران ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در پایان سال 1399 حدود 3700 میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور هزینه شده است که این میزان در سال گذشته به 12 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

    وی با اشاره به رشد 155 درصدی کمک‌های دولتی برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور گفت: با توجه به سهم 9 درصدی دولت در تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، پیش بینی شده است که امسال 15 هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های این شهرک ها هزینه شود.

    معاون وزیر صنایع با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب در سفرهای استانی دولت به منظور تامین زیرساخت‌های مناسب نظیر احداث پست برق، تصفیه خانه و ... گفت: براساس بند "م" تبصره 15 قانون بودجه نیمی از مبلغ افزایش قیمت برق در شهرک‌های صنعتی برای تامین زیرساخت‌های برق در نظر گرفته می‌شود که تفاهم‌نامه اولیه با وزیر نیرو برای اجرایی شدن آن منعقد شده و امید است با عملیاتی شدن این مهم تعداد پست‌های برقی که با مشارکت شرکت شهرک‌ها در سال گذشته احداث شده از 96 پست برق در سال گذشته به 116 پست برق در سال جاری افزایش یابد.

    وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل شرکت شهرک‌های صنعتی ساوه و زرندیه تامین آب و برق است، اظهار کرد: رویکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تامین آب مورد نیاز، استفاده از پساب شهری و صنعتی است و آمادگی خریداری پساب توسط این سازمان با قیمت منطقه‌ای وجود دارد.

    او بیان کرد: مشکلاتی که صنایع در محدوده شهرک‌های صنعتی دارند احصا و برای برطرف شدن آنها حتی در حوزه مخابراتی و اینترنت برنامه ریزی و سرمایه گذاری شده است.

    رسولیان با تاکید بر افزایش تقاضا برای احداث و توسعه صنایع در شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در دولت سیزدهم حدود 5800 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است که 14 درصد رشد نشان می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم حدود 3100 واحد تولیدی در حوزه صنعت به چرخه تولید برگشته و احیا شده‌اند، افزود: در سال گذشته حدود 1750 واحد تولیدی راکد و نیمه راکد به چرخه تولید برگشتند و 2700 واحد دیگر در برنامه افزایش ظرفیت تولید بودند که زیر 50 درصد ظرفیت فعالیت داشتند و با تلاش های صورت گرفته به بالای 50 درصد رسیدند.

    معاون وزیر صنایع در خصوص فعالیت صندوق ضمانت در شرکت شهرک‌های صنعتی نیز گفت: این صندوق صرفا ضمانت وام ها را تا حدود سه میلیارد تومان انجام می دهد که مستقیما زیر مجموعه وزارت صنایع است و در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده است که علاوه بر ارائه و ضمانت بتواند تامین مالی هم انجام دهد و به عنوان صندوق توسعه صنایع کوچک نقش آفرینی کند.

    معاون وزیر صنایع در سفر به ساوه از دو واحد تولیدی و صنعتی نگین سبز ساوه و فولاد پارسه بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه تولید و مشکلات پیش رو قرار گرفت.

    برچسب ها