عصر خودرو

کارشناس اقتصادی:

برنامه ۱۰ بندی دولت، سرمشقی جامع برای مهار تورم است

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ۱۰ برنامه دولت برای مهار تورم و رشد تولید، برنامه‌ای جامع است، گفت: در این برنامه باید به دنبال پروژه‌ها و برنامه‌های سیاستی مشخصی باشیم که در یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه، مسایل و مشکلات را حل کند.

برنامه ۱۰ بندی دولت، سرمشقی جامع برای مهار تورم است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، حسین درودیان در ارزیابی خود از 10 برنامه دولت برای مهار تورم و رشد تولید، اظهار کرد: تمرکز اصلی دولت باید روی چند نکته و برنامه مهم و گلوگاهی در اقتصاد کلان باشد، این اقدامات گلوگاهی در بخش‌های مختلف با همدیگر متفاوت است، به طور مثال در زمینه انرژی یا ارز باید اقدامات جداگانه‌ای انجام شود.

    وی متذکر شد: مختصات کلی اقتصاد کلان برای ما کاهش جدی تورم را کار خیلی سختی کرده است، باید چند پروژه سیاستی را پیش ببریم تا این پروژه‌ها به ثمر نشسته و آثار اقتصادی خوبی را برای ما داشته باشند.

    این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت باید دو نوع برنامه داشته باشد، اضافه کرد: برخی برنامه‌ها جامعیت دارند مانند برنامه 10 بندی اخیر که بیشتر چارچوب کلی را تعیین می‌کنند؛ به این معنی که آن چارچوب کلی که در ذهن مقامات و مسئولان است را مشخص می‌کنند و سامان می‌دهند.

    درودیان خاطرنشان کرد: اما در ذیل آنها، ما باید به دنبال پروژه‌های و برنامه‌های سیاستی مشخصی باشیم که در یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه، مسایل را حل کند.

    برچسب ها