عصر خودرو

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه:

قیمت عرضه های اولیه در حد کشش بازار باشد

عصر بازار: مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه گفت: قیمت عرضه های اولیه باید در حد کشش بازار باشد.

قیمت عرضه های اولیه در حد کشش بازار باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش عصر بازار، علیرضا قنبرعباسی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه در خصوص عرضه های اولیه که قرار است از شهریورماه انجام گیرد، گفت: بازار در شرایط کنونی در حالت رکود است و وضعیت خوبی قرار ندارد و هنوز آثار رفع تحریم ها بر اقتصاد روشن نیست و اقدامات عملی انجام نشده است.
    وی افزود: به نظر من بحث عرضه های اولیه در شرایط فعلی نمی تواند از استقبال خوبی برخوردار باشد و نهایتا فعالان همیشگی بازار اقدام به خرید می کنند و این موضوع به عنوان یک پتانسیل نمی تواند موثر باشد چون شرکت ها وضعیت سودآوری و نقدینگی خوبی ندارند پس عرضه های اولیه نمی تواند وضعیت بورس را بهبود ببخشد.
    قنبرعباسی بیان داشت: عرضه های اولیه اگر سنگین باشد و پول را از بازار جمع کند، نمی تواند موفق عمل کند و اگر سهام داران این سهام را خریداری کنند، مجبورند سهام دیگری را بفروشند پس باید قیمت این عرضه ها مناسب و در حد کشش بازار باشد.
    مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه در مورد راه اندازی بورس مسکن نیز اظهار داشت: پیش از راه اندازی بورس مسکن باید دید که آیا بورس های مشابه به تکامل رسیده اند و از تمام ظرفیت های خود استفاده می کنند یا خیر؟ مثلا در همین خصوص بورس انرژی هنوز به تکامل و بلوغ کامل نرسیده است.  
    وی افزود: بحث مسکن در کشور ما بسیار گسترده است و مکانیزه کردن آن مشکلات بسیاری را همراه دارد. همچنین دست اندرکاران و خریداران بازار مسکن تاکنون با بازارهای رسمی آشنا نشده اند. در همین راستا شرایط استانداردسازی را در بحث مسکن نمی توان تنها با یک دستورالعمل کلی به وجود آورد و قوانین و مقررات باید برای تمام سازندگان استانداردسازی شود پس آنچه به نظرمی آید این است که بورس مسکن نمی تواند مشکل مسکن را در کشور حل کند و در این خصوص باید شرکت های لیزینگ و ابزارهای دیگر به نقد شوندگی این بازار کمک کنند. البته افزایش تعداد بورس ها خوب است به شرطی که قوانین و مقررات آن رعایت شود.
    قنبرعباسی در مورد سیستم جدید کدال نیز گفت: سیستم کدال کار بسیار خوبی در بازار سرمایه بود و توانست گزارش ها را منظم و کلاسه شده کند و مشکلات اطلاعاتی قبل از آن را حل کند.
    وی افزود: کدال جدید موجب می شود اطلاعات سریع تر منتشر شود و در تمام بورس های کارا قیمت سهام نهفته و بیانگر اطلاعات سهام است و چون انتقال اطلاعات بسیار سریع است جای درز اطلاعات را باقی نمی گذارد و عکس العمل مناسب بازار را همراه دارد و به صورت مستقیم شفافیت و سرعت عمل را برای استفاده کنندگان در پی دارد.