عصر خودرو

امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری مشترک و تجارت ترجیحی با عمان

عصر بازار- وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان برای امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری مشترک و موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور به توافق رسیدند.

امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری مشترک و تجارت ترجیحی با عمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، احسان خاندوزی طی سخنانی در دیدار با قیس بن محمد الیوسف، در محل وزارت اقتصاد، اظهار داشت: در سالی که گذشت، مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان از جوانب مختلف رو به ارتقا بود و این امر به ویژه با سفر رئیس جمهور ایران به عمان و استقبال گرم طرف عمانی، سرعت بیشتری گرفت.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با اشاره به سقف دو میلیارد دلاری حجم مبادلات ایران و عمان گفت: این رقم، از نظر ما چندان رضایت بخش و متناسب با سطح همکاری‌ها و اراده سیاسی طرفین و احساس تعلق خاطر مردم دو کشور نیست.

    وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه بین هیئت‌های سرمایه گذاری ایران و عمان و توافق بر روی متن مشترک برای سرمایه گذاری، ابراز امیدواری کرد، در نخستین رویداد رسمی بین دو کشور، تفاهم نامه سرمایه‌گذاری مشترک طرفین به امضا برسد.

    خاندوزی در ادامه، در پاسخ به پیشنهاد وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان برای امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور، اظهار داشت: ما با این پیشنهاد کاملاً موافق هستیم و حتماً در هیئت دولت از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

    وزیر اقتصاد کشورمان گفت: مرحله عمیق‌تر ارتباط دو کشور، ورود به حوزه سرمایه گذاری‌های مشترک ایران و عمان است.

    وی با اشاره به توافق طرف عمانی برای تأسیس دفتر نمایندگی شرکت ایران خودرو در این کشور، تصریح کرد: این اقدام اگر منجر به تولید در سرزمین مقصد شود، مصداق بارز سرمایه گذاری مشترک است، کما اینکه به نظر ما، می‌توانیم در حوزه تولید انرژی نیز با یکدیگر پروژه‌های مشترک را به اجرا در بیاوریم.

    همچنین قیس بن محمد الیوسف وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به حضور خود با یک هیئت 200 نفره از تجار و بازرگانان عمانی در ایران و جلسات برگزار شده بین تجار مذکور با فعالان اقتصادی ایرانی در محل اتاق بازرگانی و دیدارهای جداگانه از جمله در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو، این امر را نشانه تمایل جدی پادشاهی عمان برای توسعه همکاری‌های تجاری با ایران خواند.

    وی با ابراز شگفتی از مشاهده پیشرفت‌های صنعت‌گران ایرانی طی حضور خود در ایران، امضای توافقنامه سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور را گامی مهم در توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان عنوان کرد.

    وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان با اشاره به مذاکرات نمایندگان بخش خصوصی این کشور با شرکت ایران خودرو برای حضور و تأسیس نمایندگی در کشور عمان گفت: در ادامه، زمینه‌های تولید خودرو توسط این شرکت در قالب سرمایه‌گذاری مشترک در عمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    وی تصریح کرد: با توجه به نوآوری و پیشرفت بسیار خوب شرکت‌های فعال صنعتی ایران، تمایل داریم این شرکت‌ها با تأسیس نمایندگی در عمان به صادرات محصولات خود به این کشور و کشورهای همسایه بپردازند.

    قیس بن محمد الیوسف همچنین در ادامه خواستار همکاری وزارت اقتصاد در امضای توافقنامه تجارت ترجیحی با ایران به منظور تسهیل صادرات دو کشور شد.

    برچسب ها