عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تشکیل وزارت بازرگانی منجر به تنظیم بازار و تسهیل صادرات می‌شود

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است تشکیل وزارت بازرگانی به ایجاد بازارهای باثبات از طریق تعامل با دولت‌ها، تسهیل صادرات و عمق بخشی به بازارها، تنظیم بازار و تعادل بخشی به عرضه و تقاضا و متناسب سازی قیمت و تجمیع ابزارهای تنظیم بازرگانی داخلی و خارجی کمک می‌کند.

تشکیل وزارت بازرگانی منجر به تنظیم بازار و تسهیل صادرات می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: از آنجاکه حوزه بازرگانی مربوط به موضوعاتی مانند تامین مواد اولیه موردنیاز تولید، تنظیم بازار، افزایش سهم کشور در بازارهای جهانی و... است، نقش حاکمیتی پررنگ‌تر از بخش خصوصی است.

    نماینده مردم فسا در مجلس شوری اسلامی افزود: برای فعال شدن دپیلماسی اقتصادی، رشد صادرات و به دست آوردن بازارهای جهانی و تامین کالاها به میزان نیاز مردم باید ظرفیت دولت پای کار بیاید که این امر نشاندهنده ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی است.

    وی اضافه کرد: در حوزه بازرگانی دولت باید علاوه بر سیاست‌گذاری، اقدامات اجرایی مناسب نیز انجام دهد این در حالی است که براساس اصل 44 قانون اساسی در حوزه تولید باید بخش خصوصی فعال شود و ظرفیت این بخش برای سرمایه گذاری به کار گرفته شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح تاثیر تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی به ایجاد بازارهای باثبات از طریق تعامل با دولت‌ها، تسهیل صادرات و عمق بخشی به بازارهای جهانی، تنظیم بازار و تعادل بخشی به عرضه و تقاضا و متناسب سازی قیمت و تجمیع ابزارهای تنظیم بازرگانی داخلی و خارجی کمک می‌کند./

    برچسب ها