عصر خودرو

بازار ۲.۵ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی برای دانش‌بنیان‌ها

عصر بازار- مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از واردات حدود ۲.۵ میلیارد دلار کالا و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت پتروشیمی در سال گذشته اشاره کرد.

بازار ۲.۵ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی برای دانش‌بنیان‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن عباس زاده مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:سیاست کلان دانش‌بنیان را باید به نحوی در ارکان و بدنه صنعت پتروشیمی جایگذاری کنیم که تا سالیان متمادی به آن توجه شود.

    او گفت: سال گذشته حدود 2.5 میلیارد دلار صرف واردات کالا، تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز این صنعت شده است که حدود 400 میلیون دلار آن برای طرح‌های پتروشیمی و حدود 1.5 میلیارددلار برای مجتمع‌های پتروشیمی بوده است.

    مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: براین اساس فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و شرکت‌های پتروشیمی از جلوگیری از خروج این ارز از کشور و استفاده آن در داخل استقبال می‌کنند و در سیاست‌های ارزی سال جدید نیز به این موضوع توجه شده است.

    عباس زاده گفت: خوشبختانه همکاری‌های بسیار مطلوبی با مراکز پژوهشی از جمله پژوهشگاه صنعت نفت داریم و براساس مذاکرات انجام شده تلاش می‌شود که از توانمندی پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه دانش مورد نیاز 21 طرح زنجیره ارزش استفاده شود.

    برچسب ها